Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3396 ggr
Tettan
0

Sjuk av lchf...

Jag var tillbaka på jobbet idag efter en veckas jobbig halsinfektion. Det var tio-femton år sedan jag var sjuk sist så jag hade väl sparat ihop till det. Naturligtvis fick jag genast höra att infektionen beror på min, sedan fyra månader, nya kost. Suck. Inte för att jag tror det, men jag hoppas innerligt att det dröjer tills jag blir sjuk igen, annars får de vatten på sin kvarn. När vi sen åt lunch ( jag jobbar i förskola)  och barnen fick stuvade makaroner och grillkorv, medan jag åt kyckling och coleslaw, funderade jag på hur man bara kan tycka att deras kost är bättre än min…

Cowboy
0

Det är nog så många som skulle vilja visa statistik på att LCHF orsakar sjukdom så det skulle genast komma fram om det fanns någon antydan till sån statistik.

Caywin
0

Ja det är ju ungefär som att säga att anledningen till en förkylning skulle vara att man råkat knyta skosnörena lite för hårt.

yvonnel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eller så kan det vara lite av en utrensning som håller på att hända och därmed orsakar svaghet eller mer mottaglighet för andras giftiga bakterier. Isåfall kan du tänka att det blir bättre med tiden och att du blir starkare.

[ngupa]
0

Här är det tvärtom i vår familj på 3. Vi har inte varit sjuka på 2 år resp snart 3. Cool

Vi kan ha haft känning av en förkylning, lite nysningar och harklingar i en halv dag…

Ballo
1

Jag kan se rubrikerna på löpsedlarna om hundra år:

LCHF DÖDAR

100% av alla som åt LCHF i början av 2000talet har dött av kosten.

Oskyldig

MVH Kennet

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

starhawk
0

Övergången till LCHF hade ingen inverkan på mina sjukdomstillfällen, men när jag senare tog ett rejält tag och rensade ut allt vegetabiliskt fett blev det skillnad, från att tidigare ha haft fyra till fem förkylningar på våren och lika många på hösten var jag frisk hela året, sen åkte jag visserligen på tre på raken vid jultid. Men sen har det varit bra och dom där åtta till tio förkylningarna per år som läkarna säger är helt normalt är som bortblåsta

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Tettan
0

Jag tänker faktiskt att det kanske är en utrensning. Jag har samtidigt fått en massa konstiga utslag i ansiktet, som små blåsor som poppar upp…Nåja, jag är glad och uppåt ändå! Förövrigt mår jag jättebra!

misty09
0

Jag har tidigare i mitt liv haft ca 1 förkylning vart annat år. När jag började med LCHF 1/1 var jag konstant förkyld i ca 8 v tid. Hann bara friskna till så var det dags igen. Höll på att bli tokig, var liksom inte van att vara sjuk Tungan ute

Men efter denna första tid har jag nu varit frisk igen och hoppas det håller i sig. Så en utrensning är också min gissning!