Mandel- och kokosmjöl
Någon som vet om man kan köpa mandel-, kokosmjöl och BakePro någonstans i Göteborg med omnejd?
Hystar upp denna!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om du har en Hälsokraftbutik i närheten så har de kokosmjöl och Bakepro. Mandelmjöl kommer de snart att få in.
Kan man inte göra mjölet själv? Å hur gör man då?
Mandelmjöl har jag gjort i en elektrisk kaffekvarn.
piri-piri
Men gud vad käckt tack för tipset. Jag har en gammal mandelkvarn då kan den komma till heders igen då.
Vad ska du göra av mandelmjölet? kunde vara skoj att få lite fler rapporter om hur man lyckas och med vad. Dem som kan göra bilder och visa tillvägagångssätt och resultat kan ju liva upp trådarna ganska mycket dessutom. Bakepro är vassleprotein, dyrt som attan under det namnet, lika bra med vanligt proteinpulver eller vanligt mjölkpulver.
Bakepro är framtaget för att kunna värmas. Vanligt vassleprotein kan ge besk smak om man värmer det. Jag köper Dalblads Bakepro 400g för 149 kr, inte så stor skillnad tycker jag då 1kg av deras vassleprotein ligger på 339 kr.
#6 Yvonne, jag skall baka med det har hittat en del recept här och där. Om du säger att man kan ta vanligt proteinpulver så är ju det grejt. Jag har tex Nanos Orbilox kaseinprotein. Jag vet inte om det är stor skillnad på kasein och vassle vet du? 100 g innehåller 10,8 g kolhydrater. Mer än Bake pro men ok eller?
#piri-piri Missade ditt inlägg. Ojdå går det inte att värma. Ja då kan man ju inte baka med det. Men tanken var god.
Jag vet inte exakt skillnaden men det kan inte vara så mkt och bättre att ta hand om och använda det man har hemma och dessutom så äter man ju inte allt på en gång.
#10 Den enda skillnaden är att Bakepro går att värma till 200 grader vilket man inte kan göra med vanligt vassleprotein. Visst är det bra att använda det man har, jag använder Bakepro i smoothies och sånt som jag inte värmer också istället för att köpa två olika sorter.
# Ja det låter bättre. Dessutom använder jag de proteinpulver jag har hemma till kvällsdrinkar ibland så det är inget problem.