Stephan Rössner om fettsugning
Det här har jag knyckt från svt (kursiv text är "påståenden från skönhetskliniker")
"Efter en fettsugning kommer man aldrig kunna få tillbaka de fettceller man låtit ta ut."
Stephan Rössner: Det här är fel. Ny forskning visar att cellerna som försvinner på exempelvis lår och höfter kommer tillbaka i den betydligt farligare bukregionen.
"Skulpturen är till för att punktbehandla fettkuddar på kroppen som envisas att vara kvar, trots träning och sund livsstil."
Stephan Rössner: Jag har inte sett några vetenskapliga långtidsresultat som bevisar att fettet är borta efter till exempel tre år.
"Vi föds med ett visst antal fettceller som ändrar storlek vid upp eller nedgång av vikt. Vid fettsugning avlägsnas fettceller och antalet minskar lokalt och de återbildas inte, vilket gör resultatet bestående förutsatt att man är viktstabil."
Stephan Rössner: Fettceller kommer och går och har visat sig omsättas med 10 procent per år livet igenom. Fettceller kan både bli fler och större.
"Fett ligger ansamlat i levande fettceller runt om i kroppens olika fettlager. Vid laserfettsugning används en tunn laserfiber som förs in i det bedövade fettområdet. Lasern smälter fettet och därefter kan det smälta fettet sugas ut."
Stephan Rössner: Fett kan inte smältas. Det kan möjligen slås sönder och förstöras och sedan sugas ut.
Om det smälta fettet lämnas kvar i kroppen tar kroppen själv hand om den och bryter ned den.
Stephan Rössner: Fett försvinner ur kroppen enbart genom att nyttjas som bränsle vid fysisk aktivitet och basalomsättningen i kroppen.
"Att komplikationer uppstår är väldigt ovanligt"
Stephan Rössner: Det är möjligen sant. Men effekten är enligt forskning att fett istället sätter sig på betydligt farligare ställen, det vill säga som bukfett.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
… knapp honom inte pa nasan for fort har … det har kommit ut forskningsresultat i dagarna som visar att fett som ar borttaget genom lipsuction KOMMER tillbaka … men pa andra stallen sasom magen etc..,
#1 - Precis som han säger alltså. Ovanligt resonabla och bra svar för att komma från den mannen, som jag ser det.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ja, det ar ju inte precis vad man vantar sig fran honom 
Ja de svaren är det väl inget fel på?

Jag menade inte att det var fel pa dessa svar men det ar vart att papeka att det finns studier eftersom manga satter = tecken mellan Rossner och misinformation.
Ha, ja det var så jag menade också…här verkar han ju ha alla hästar inne.

Han kanske har slutat joddla? 
Men skämt åsido, han har inte alltid varit helt fel ute. Det är bara att han inte heller själv har upplevt problem med fetma. Hans patienter, ja, men inte han själv. Det är nog rätt svårt att tänka sig att det som är bra för Stephan inte skulle vara bra för andra. Medelhavskost är ju Rössners käpphäst, och han har gjort ganska fina kokböcker. Maten han lagar är nog inte så himla tokig för den som är frisk och har god insulinkänslighet och inte äter för mycket.
Det är väl egentligen bara att verklighetsförankringen är en aning selektiv. För den som har lärt sig att mättat animaliskt fett bör undvikas är det nog lite svårt att föreslå sina patienter att äta späck i stället för lagom mycket ris, pasta, potatis och bröd. Jag tror till och med en eller annan hallonbåt skulle kunna slinka ner utan att göra skada, om det inte är för många.
Problemet är väl närmast för de som har ett starkt sockersug, som underhålls av att nära nog all mat innehåller ingredienser som ökar hungern. Då blir det inte bara en eller annan hallonbåt medan man står på huvudet och joddlar, utan det är nog risk att det i stället blir kilovis. Och är det inte hallonbåtar, så kanske det är bröd, potatis, ris och pasta, med samma resultat.
Men här verkar han som sagt ha alla hästar inne.