Min egna tråd
Min egna tråd bara för att jag ska försöka med något nytt och skriva vad som går och inte går.
det är alltså 67 dagar kvar till dagen B och påsken har varit fylld med onyttigheter och godis så nu är det hårdkörning fram till bröllopet. Måste vara minutiöst noga med vad jag äter i fortsättningen eftersom jag inte kan träna nått allt för mina j***a revben som fortfarande gör ont. O doktorn har inte tid förän 16 maj… aja bättre sent än aldrig kankse.
Hoppas bara att jag kommer av den här platån jag har fastnat på någon gång också. Fast jag har inte varit särskilt noga med maten det sista. Men om jag vill vara snygg på min dag MÅSTE jag bestämma mig. Har bara sånna problem med min syn på mat och har alltid haft.
Vet ju att det funkar att äta såhär eftersom jag innan jul var nere på 79 men gick upp til 83 igen. Men nu har jag som sagt 67 dagar kvar att gå ner några kilo i alla fall…
Ny dag nya tag. Äggdricka som vanligt till frukost. Inte det minsta gott, men det är ingen annan frukost heller så då kan jag lika gärna fortsätta med äggadricka som i alla fall rinner ner lätt.
Igår var ingen jätte bra dag, när alla helgens äckliga kolhydrater började sin väg ut ur kroppen. Fick bli hallon med lite socker på eftermiddagen för att klara huvudvärken och sedan lite hallon o grädde efter middagen för att orka med mig själv. Har inte abstinensbesvär lika länge om jag trappar ner som om jag skulle ta bort alla samtidigt. Hoppas jag klarar av att inte äta allt för onyttigt i helgen på mammas kalas.
Vägde mig imorse, vilket inte alls var nått vidare skoj… gått upp nästan två kilo över påsk. Måste gå ner några kilo i alla fall, annars är nog inte klänningen lagom längre. Den är förresten i malmö nu…. den närmar sig så sakteliga. Hoppas jag får den snart… gärna imorgon men det lär det nog inte bli tyvärr. Den kommer säkert komma på måndag när jag inte är hemma. Garanterat bara för att det är enda dagen jag inte kommer vara hemma! Men men… ska ju vara hemma resten av veckan så nångång snart lär jag ju få den :D
Hoppas bara den är fin…. :S
Jag har kommit på en sak… stora delar av min dag handlar om mat. Därför jag ser ut som jag gör. Jag funderar på vad vi ska äta, pratar om mat, läser om mat bland annat här, lagar och äter gör jag ju naturligtvis inte hela tiden, men tänker på mat gör jag mycke… måste försöka sluta med det, kan ju inte vara särskilt hälsosamt för psyket att jämt fundera o tänka på mat…
Kalashelg igen…. skötte mig ganska bra faktistk, men lite onyttgt blev det. efterrätt o kaka. men maten har funkat bra.
men nu ska vi ha det lite lugnt ett tag. Ska bli skönt att ha våra egna vanor och äta bara det vi själva vill. kanske kan gå ner nått kilo till i alla fall….

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kämpa på! 
Ang avsteg så funkar jag som så att det visar sig bara någon dag efter på vågen. Men så snabbt går man förstås inte upp i fett-vikt utan det är vatten man samlar på sig. Tråkigt är det ändå förstås och fortsätter man så att det blir ett enda långt "avsteg" - ja då börjar fettet lagra sig igen på mig vilket det gjort nu ca 5 kg+ 
Egentligen gillar jag inte att som du ha en bestämd tid på mig att gå ner eftersom det stressar mig ofantligt mycket. Men nu har du ju ett bröllop att tänka på så jag förstår dig verkligen!
Försök att äta dig mätt och försök verkligen att INTE göra några avsteg alls om du nu har en tidsplan.
Ett bra exempel på vad avstegen betyder tyckte jag Skaldeman beskrev i sin ena bok. Han menar att när man gör avsteg så är det som att trycka på en "pausknapp" i sin fettförbränning ….. och DET vill du ju inte kanske? 
Tack för de peppande orden!!
Jo verkligen, avsteg är en pausknapp, och i mitt fall plusknapp. Jag har lite skum kropp som inte alltid reagerar som man tycker att den borde. Men men… får bli som det blir.
Mår rent allmänt kass just nu. Inte direkt stärkande att vara arbetslös och alltid ha ont om pengar och samtidigt försöka få ihop ett bröllop. Framfrör allt att inte ha ett jobb är… jobbigt faktiskt. finns inte ens några att söka =/