Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3463 ggr
Teeresia81
0

Yrsel och orklös?

Har hållit på med LCHF sen 22 april i år. Och det har gått sådär..! Någon som har några råd om hur jag skall klara mig lite bättre? Saknar kvällsmackan så otroligt mycket. Sen att man inte får äta någon frukt, dricka juice är inte direkt kul heller.

Mådde fysikt bra första veckan, bara inte van vid allt fett och så. Men nu har jag börjar med min powerwalk igen..! Och jag kom 40min, sen höll jag på o svimma. Benen bara vek sig…! Fattar ingenting!

Så skulle behöva lite råd och tips!

Tack på förhand // Tess

Aniara4
0

Övergångsbesvär! Det går över efter några veckor. Läs i tråden "Vanliga frågor och svar" längst upp.

Teeresia81
0

Men hur länge håller sånt på då?Rynkar på näsan

skogsstjärnan
0

Angående din kvällsmacka. Jag har ännu inte börjat baka själv på LCHF-vis, men när jag vill ha något brödliknande, typ till soppa, brukar jag skiva råa champinjoner, breda färskost på och äta med händerna som om det vore en smörgås.

Let your food be medicine and your medicine be food - Hippocrates

kattislchf
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Se till att du får i dig tillräckligt med natrium/salt! Det verkar som att en del får natriumbrist när man äter LCHF. Och när du motionerar regelbundet ökar risken för natriumbrist i och med att du dessutom svettas mer. Enl vad jag nyss läst om detta i samband med lågkolhydratkost så ska man dricka 5 dl buljong/dag eller 1/2 tsk salt/dag eller 2 msk soyasås/dag redan från dag 1 för att kompensera kroppen.

evacarina
0

Tips på kvällssnacks istället för macka.

Lägg några salamiskivor (jag brukar ta gull/guldsalami) på en tallrik och lägg en ostskiva ovanpå varje. In i micron ca 20 sekunder. Mums om man gillar salami  Tungan ute

mirjap
0

Carbzone-bröd!! Precis som rost-bröd, färdigskivat å klart!

carbzone.se

gun92884
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Baka litet fiberhuskbrod … det mattar och ger nastan inget i varde, vare sig kalorier eller carbs … jag ater det varje dag och det haller ocksa magen iordning:

7 msk fiberhusk - 4 agg (latt uppvispade for att bryta vitan) - 1 dl olja/vatten blandat, 1 1/2 tsk bakpulver - matkryddor och salt efter behag

Vispa upp aggen + litet salt med en gaffel - hall i olje/vattenblandningen och kryddor - ROR i fiberhusken blandat med bakpulver, tills smeten ar slat - om du vispar blir det klumpar - mosa eventuell klump med gaffeln.

Smora en plastmatladeform och hall i smeten. 7 min pa hogsta i micron - Voila! Kvallsmackan fardig! Valfritt palagg … LCHF naturligtvis Glad