Är man kärring nu? ;-)
Fördriver lite tid och garvar åt inlägg på sajten Flashback.
Forumet för "dummaste kunderna" och ett inlägg från 2006 fick mig att fnittra.
" Citat:
Ursprungligen postat av Hoggezz En gong i brorsans gatu kök kom en snubbe framm och ville ha en korv i papper! Snacka om att vara snål!!!!!!! Inget bröd eller ingenting!!
Atkins-dieten! Många kärringar vill inte ha bröd för att de tror att man blir fet av det. Att de sedan vill ha räksallad och skit, det är ju en annan fråga."
Snål och kärring… Det känns ju inte bra. ;-)
Hahah.
Vi har en väldigt populär korvkiosk i stan med supergod korv. Han har länge sålt korv med bröd eller utan bröd. Han hade riktigt papper som är samma runt hamburgare fast inte i dubbelt då itsället för hushållspapper.

Man var väl bara kärring om man ville ha "räksallad och skit"?
Räksallad är ju okay, men den senare ingrediensen hoppar ju de flesta atkins-/LCHF-frälsta över.

När jag växte upp fanns det i korvmojen smal och tjock korv, kokt eller grillad, med eller utan bröd, med eller utan senap. Det var hela sortimentet. Då var det jättevanligt att köpa korv i papper, och ännu vanligare var det när mina föräldrar var unga.
I Lund tillverkas det Lundaknake och Lunnamelle (konkurrerande korvsorter). Man kan köpa kokt korv i papper i deras charkuterier. Skulle man vilja ha tillbehör tittar de på en som om man kom från yttre rymden. Fast det kanske har ändrats nu, var ett bra tag sen jag var där.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad kul att läsa om korvmacken i Lund, jag levde några år i Hörby, ca 5 mil därifrån, där fanns på min tid 2 "mackar" den ena hade bröd som tillägg för 10 öre, och den andre hade riktigt hemkokt potatismos. Senare kom det en 3:e handlare som konkurrerade med hjälp av gurkmix och majonnässås. Jag talar om 50-talet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Annars det där om kärring, det är ju en förkortning eller sammandrag av kära raring!