Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3641 ggr
johanx
0

Hungerkänslor och vatten

Kan för mycket vatten slå ut de naturliga hungerkänslorna?

vinteralvan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För mycket vatten kan orsaka vattenförgiftning, men då är det väldigt många liter du måste dricka. Annars så är det väl så att du inte blir hungrig om matsäcken är full av vatten.

johanx
0

Några vattenförgiftningsnivåer pratar vi inte om, men jag dricker ca 1 liter under eftermiddagen och är ganska så mätt vid middagstid. Jag försöker justera matintaget så jag ska bli hungrig runt kl 18 vilket jag inte blir, kan det bero på vattnet?

Elshira
0

#2 Vill minnas en bekant (student) som brukade dricka vatten för att döva hungerkännslor på kvällen t.ex (mest för h`n inte orkade laga mat). Så nog dövar det om än inte så länge. Men kanske räcker det med en liter på eftermiddagen för att döva hungern vid 6-tiden.

Du får helt enkelt prova att dricka mer på förmiddagen och efter maten sen. Försök att låta bli på eftermiddagen - och se om det blir någon skillnad.

Hakuna matata!

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om magen är full eller tom är oxå en signal, men bara en del.

Tror du har problem med de nya hungersignalerna, de är inte alls lika tydliga och mycket handlar om betingade reflexer.

Brukar man äta en viss tid brukar man bli hungrig vid samma tid.

Hur känns de nya hungersignalena då.. jag brukar säga att de käns som att snrt är det dags att börja laga mat, och riktigt hungrig blir jag sällan fören maten står på bordet.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.