Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 3633 ggr
konichiwa
0

Jag kan sova!

Jag har inte vågat säga något till någon, knappt vågat tro det själv, ifall jag skulle ha fel… men nu vågar jag säga det;

jag har haft mycket svåra, handikappande, sömnproblem i 11 år sedan jag blev utbränd, jag har sen jag började med LCHF igen, fått en nästan helt normal sömn och sömnrytm.

Det är helt otroligt! Och alldeles underbart! Jag blir tårögd nu när jag vågar skriva det rent ut men det har hänt, jag kan sova igen!

Jag hade en period på !½ år på kosten och ramlade sen av ett år, under den första omgången hände ingenting med sömnen.

Nu är det snart 12 veckor på igen och jag har gått ner 6 kg, jag får gå och dra upp byxorna hela tiden Flört och magen är lugn och fin men detta, att jag fått en normal sömn det slår allt!

Jag är så glad och tacksam.

Tack alla ni som bidragit till kunskapen om LCHF och drivit den trots allt motstånd!!

Lynxx
0

Grattis! Skrattande

Bra motivation för att forts. med LCHF Flört

/L

Tettan
0

Jag har också börjat sova så bra, faktiskt ganska genast efter att jag gick över till lchf. Inte för att jag har haft sådana sömnproblem som du, men kartan med insomningstabletter (om att ifall) ligger så gott som orörd, och det har den inte gjort på många år. Det är faktiskt den största vinsten hittills, tillsammans med detta fantastiska att slippa vara hungrig!

Pasi
0

Jag har gått en liknande bana (har dock aldrig ramlat av bananFlört) - sömnproblem och utbrändhet under 10 år, vilket botades efter en kortare tid med strikt LCHF (mer än runt 10g kolhydrater och utbrändhetsproblemen kom åter).
Konstigt att du inte upplevde förbättring under din första LCHF-period - kanske hade du för mycket stress att inte ens LCHF hjälpte!?

Minorca
0

Grrattis

Jag sover mycket bättre sedan jag började med LCHF

Caywin
0

Jättekul att det har löst sig för dig. =)

Det är väl kanske så att alla syntetiska produkter tillsammans med högt kolhydratintag gjorde att kroppen gick på högvarv dygnet runt.

konichiwa
0

Tack!

insomningstabletterna tar jag fortfarande (vill inte förstöra just nu när det funkar), förut kunde jag sällan somna ens med dem i höga doser.

Avgiftning får ske i sinom tid.

Det kan vara så att jag har lyckats få ner den inre stressen lite mer och det är därför det fungerar nu.

I första omgången var jag så strikt och rädd att göra fel (och tänk om det verkligen är farligt?) och ofta alldeles för trött för att äta annat än stekt kyckling i gräddsås. Blev så trött på det till slut Obestämd

Nu har jag ett mer avslappnat förhållande till LCHF, har läst på mer och tar det inte på ett så blodigt allvar (det är ju också en stressfaktor). Jag äter det jag har lust till och är jag ute på stan så tar jag ett par,tre varmkorvar utan något till eller en sallad som jag i smyg häller mycket majonnäs på eftersom dressing nästan alltid är en magervariant. Därför tar jag alltid med en tub majjo i ryggan.

Förra omgången kunde jag inte äta nånting ute på stan (hade inte råd med biff och bea) och var löjligt rädd att det var lite socker i såsen eller dressingen, eller en tomat, NEJ! ta bort!

Avslappnat är grejen Cool

Jag märker att tonen inte är lika militant här på KIF längre och det hjälper också Glad

jag har sett att det är några fler som också fått bättre sömn, grattis till dig också :-)

jag har faktiskt rätt länge undvikit gifter och tillsatser i maten men det är inte förrän nu något hänt.

Jag är bara så oerhört glad att det alls har hänt och håller tummarna för att det fortsätter!

Svartjord
0

Grattis!!!

korseett
0

grattis!

yvonnel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ännu har jag inte kommit så långt, men Grattis till alla er som blivit bättre. Jag sover inte så mycket i min säng för att min kropp värker så förbskat, det blir som mest 3 timmar/dygn, men visst är jag trött, vilket resulterar i att jag då och då tuppar av när jag sitter i min fåtölj. Som nyss, det var ca 1½ timme sedan jag började detta inlägg, med datan i mitt knä.

§

§

konichiwa
0

Aww, jag vet hur det är Rynkar på näsan