Vill slippa "hjälpämnen"
Jag är så trött på alla dessa "hjälpämnen" man knådar ihop kosttillskotten med. Jag anser att jag behöver en del kosttillskott, men tycker jag känner av dessa hjälpämnen.
Magnesium har jag köpt som dolomitpulver, men kan någon ge tips på B-vit, Zink och Kondroitin utan en massa klumpförebyggande, magnesiumstearat, dexrin mm mm.
Tacksam för hjälp för nu har jag slutat med en del för att slippa skräpet.
Mivitotal tycker jag är ett bra komplett tillskott.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kolla på iHerb, där finns mycket att välja på, det mesta i gelékapslar, hittills allt jag köpt håller mycket hög kvalité. Dessutom är det stor fördel prismässigt pga dollarvärdet nu. Faktiskt billigare än det mesta som finns här hemma inklusive fraktkostnaden.
Jaha, men den första produkten jag tittade på innehåller lik förb-t detta magnesiumstearat.
Kan någon förklara vad det är och varför man inte längre får använda det till vissa saker.
Jag har samma problem, tål nästan aldrig piller och kapslar, just för allt extra de stoppar i. Vi är inte de enda heller, när man nämner det på apoteket, så är de helt inne på´t - att många inte tål hjälpämnena.
Så jag tackar för - och följer - den här tråden. 
Har nyss köpt hem Spirulina - ekologiska torkade alger. Finns på hälsokost och lite överallt på nätet. De är proppfulla med vitaminer och mineraler.. och är ju naturliga.
Vet inte ännu ifall jag mår bra på dem eller om de ger nån positiv effekt, men det är ett sätt kanske.
det finns bra och det finns mindre bra tabletthjälpmedel. Man kan ju inte få en tablett utan att det binds ihop med något. Tex så finns det cellulosafibrer från tall som tabletthjälpmedel. Själv så handlar jag mina tillskott från egenvårdspoolen via min terapeut.
Där har B-complex och magnesium tallfiber som hjälpmedel medan b-12 har mikrokristallincellulosa. Mejla dom så får du reda på vart som är närmast för dig att handla
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ang. alger så får man nog läsa på och leta efter bra pålitliga produkter, jag googlade lite och fann varningar på flera ställen. Någon gång för inte så längesen läste jag att spirulina inte var bra för dem som hade B-blod och AB -blod, utan då rek. istället klorella. Kelp skulle vara bra för hypotyreos då den algen innehåller mkt jod. Det där med egenvård är verkligen inte lätt. När det gäller dessa tillsatser så har jag eg. bara kollat att de inte innehåller soja och sukralos, helst inga sötningsmedel alls vill jag ha, men det verkar gå på slentrian att blanda i den sortens skit överallt.