Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1602 ggr
[WX5]
0

Kokosmjöl

Var i stan ofrivilligt idag och jag hade inget att göra så jag gick till hälsokostbutiken och frågade efter kokosmjöl. Jo dom hade det men var tillfälligt slut. Dom hade beställt för 3 veckor sen men det har inte kommit ännu.

Tänkte testa på dom olika bakverken med detta mjöl. Framförallt så vill jag testa Marianns lunchpepparkaka. DOm ser så goda ut.

Såg att det fanns sukrin i hylla med men det var en stooor förpackning. Behövs det så mycket sötningsmedel?

[Pennylane1]
0

sukrinet är på 500 gram det är väl en fjärdedel mot de vanligaste sockerförpackningarna. Förstår inte riktigt vad du menar med om det behövs så mycket? Man tar väl så mycket eller så litet man vill, behövs gör det väl iofs inte alls, men många vill ju ha lite sötning här och var. Sen har det rätt lång hållbarhet också så då föredrar åtminstone jag att köpa stora förpackningar (jag hade helst velat ha kilosförpackning) det blir oftast billigast.

[WX5]
0

Jag menar att behövs det så mycket sötningsmedel i bakningen så att det är lönt att köpa ett så stort paket. Flört Så det inte blir så dåligt menar jag.

[Pennylane1]
0

kollade vad det står för datum på den öppnade påse jag har (är väl någon månad gammal nu) och det står dec 2012

[WX5]
0

Okej så då är det ett helt okej datum så man slipper oroa sig för att det blir gammalt.

[Pennylane1]
0

skulle tro att det håller sig bra mycket längre också, kan inte riktigt se vad som skulle kunna bli dåligt. Men nåt må de väl skriva Glad

[WX5]
0

Mmm ja det måste väl skriva något. Det är väl lagstiftat om jag inte missminner mig.