Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1325 ggr
hockley
0

Skön känsla ...

Jag slängde min våg i höstas och har ingen aning om hur mycket jag har gått ner … men däremot upplever jag att överkroppen, bortsett från brösten, har minskat betydligt mycket mer än underkroppen …

Igår ifrågasatte min dotter "om jag verkligen inte har några mer passande byxor" …jag ifrågasatte vad det var för fel på byxorna och till svar fick jag "de är ju stora överallt!!!".

Så imorse satte jag på mig dem igen och ställde mig framför spegeln och konstaterade, att det verkligen är stora överallt och då slog det mig att jag det senaste året köpte tio par märkesjeans på Emmaus för drygt 1.000,- totalt. Av dessa har jag bara kunnat använda två par, de resterande åtta har inte gått att dra upp.

Självklart har jag ifrågasatt mig själv om det är vettigt att köpa kläder som man inte kan använda och normalt sett tycker jag inte det…

Fast det var en oerhört skön känsla att upptäcka, att nu är det tre par jeans som är för stora … fem par passar alldeles utmärkt och de resterande två får jag på mig, men kan i dagsläget inte knäppa … fast just nu känns det som att det bara är en tidsfråga …

Aliki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis! Jag rotade också i garderoben häromdagen och fann att jag har fler sommarkläder än i fjol…

hockley
0

Håll med om att det är en ljuvlig känsla … och då har jag inte rotat bland sommarkläderna ännuGlad

Jojo55
0

Visst är det härligt? Jag skrev om detta i min tråd för några dagar sedan (Ny, vilsen men envis som synden) Välkommen i klubben!

Siggebus
0

Ha ha  - ja kläderna är det bästa OCH roligaste mätinstrumentet! I alla fall när man går neråt i vikt Glad

Själv har jag varit lite deppad över att jag gått upp ca 5 kg senaste tiden pga alldeles för många avsteg.

Men när jag skulle prova igenom mina kläder i helgen för att se vad som kan göras av med så tog jag på mig ett par jeans som jag inte använt på ett bra tag- jag behövde inte knäppa upp dem för att få på eller av dem ha ha - underbart! Glad

Detta fick mig faktiskt att se klart att jag HAR ju totalt sett gått ner jättemycket så detta lilla motstånd är ju inget att hänga läpp för.

Bara att kämpa på!

hockley
0

#4 Får man både på och av sig ett par jeans utan att knäppa upp dem … då har man gått ner rätt mycket och jag tror ibland att det är bra att glömma/gömma vågen och istället se till hur kläder sitter.

Det är en ljuvlig känsla när man får på sig gamla jeans … som man inte velat slänga, eftersom de är så sköna.

Tyvärr har man inte så stor nytta av sommarkläder i Göteborg idag. Här snöar det!

Siggebus
0

Jaaa jag gick ner rätt mycket - faktisk ca 22 kg Glad

Nu är jag på "G" igen med att äta rätt så jag hoppas de 5 kg jag gått upp ska försvinna igen och fortsätta nedåt.

Håller absolut med dig om känslan att få på sig något som inte fungerat innan!

Vågen är ett gissel fr det kan ju variera rätt mycket dag för dag har jag märkt. Kläderna är bäst!

hockley
0

#6 För mig är det lätt att siffrorna på vågen får mig att tappa sugen och inte lita på det jag känner. Därför slängde jag min.