Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettom-sajten
Läst 3124 ggr
Aliki
0

Min dator pallar inte...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min dator säger:

Varning för hög prestanda bla.bla. internet bla.bla. hela tiden på sistonde vilket den inte gjort förrut….Jag har ju Kif öppen hela tiden när jag är hemma och datorn är på samtidigt som jag är på andra sidor.

Undrar nu… kan det vara de där reklamfilmerna som rullar hela tiden under varje trådstart som "stjäl min prestanda"? Obestämd

(Jag har nu trådlöst internet via fiber och ganska bra uppkoppling i övrigt om det nu har betydelse…?)

Frågar naturligtvis också på support, men här finns ju alla kunskaper samlade så jag tar en rövare och hopas på hjälp

OneManArmy
0

Jo siten är SJUKT förbannat seg nuförtiden.. väldigt tungarbetad

Aliki
0

Jag bara tänkte…(jag som inte kan något om datorer)…om det nu är de eländiga reklamfilmerna som orsakar problem kunde man kanske få någon att fixa så de inte startar automatiskt utan att jag klickat på "startknappen"

JAUS
0

Sök på adblocker och flashblocker med google.

Aliki
0

Ok Jaus… har sökt…och se´n då? adds on för firefox..adds on Mozilla eller tilläggsgalleri för google chrome…? Jag använder "vanlig" explorer…hur gör jag nu då?

Brynhilde
0

simple adblock finns för explorer. Jag har ingen aning om den är bra.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Aliki
0

Wow…efter många försök och sedan en omstart fungerar det… jag har inte reklamfilmen!!  Hoppas jag slipper meddelandet från Norton om prestandan också….men det kanske är ett annat problem, vi får se..

Tack!!    Visste väl att svaret fanns här på KiF..Cool bland alla trögtänkta fettätare

Aliki
0

Sitter och klickar på långa trådar bara för att det är kul att se dem laddas så rackarns fort………

Cessy
0

Om du också installerar chrome o använder den som webbläsaren så går det ännu fortare. Är betydligt snabbare än IE8 i varje fall.

JAUS
0

Jag använder Opera med flashblock och det fungerar utmärkt.

Aniara4
0

Jag började med Firefox för ganska länge sen till stor del pga Adblock, men nu har ju de flesta webläsare samma funktion.

Pasi
0

#4 IE är trots allt den sämsta av alla webbläsare, och det finns ju ingen anledning att använda den då det finns riktigt bra webbläsare som håller sig till rådande webbstandarder… och dessutom är helt gratis att använda (Chrome, FireFox, Opera).

JAUS
0

Opera är riktgt snabb, har 50+ flickar öppna hela tiden och har inga problem med prestandan. Använder även Chrome ibland men tycker att den browsern är för begränsad för mina behov. Firefox har jag aldrig gillat.

Aliki
0

OK! Så var gratisperioden med addblock över…Rynkar på näsan

Om jag nu byter till firefox , chrome eller något annat…finns det billigare addblock då?

Andina
0

Om du väljer Chrome - så har du gratis adblock som tillbehör! ;)

Google Chrome:
http://www.google.com/chrome/?hl=sv

AdBlock
https://chrome.google.com/extensions/detail/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom

FlashBlock (för rörliga filmklipp, vilka ju många annonser numera är):
http://www.chromeextensions.org/appearance-functioning/flashblock/

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Aliki
0

Tack! tror jag prövar det

DesK
0

I Firefox är ad-ons gratis Glad Jag har både Flash-block och ad-onblock i FF och det funkar bra

/Désirée

Aliki
0

Tack igen…jag har nu chrome och jädrar vad fort det går, och utan reklam..Glad

En fråga till bara från en okunnig Skäms……Om jag väljer Flashblock för rörliga filmer, blockas då alla rörliga filmer eller bara reklamfilmer?

DesK
0

Alla rörliga filmer blockeras, men genom att klicka på det lilla f:et så kan du kolla på dem som du själv vill kolla på Glad

/Désirée

Andina
0

Precis som Desk säger, du kan välja att låte en video spelas upp tillfälligt - genom att t ex högerklicka på filmklippet och välja att låta flashfilmer spelas upp tillfälligt. Du kan, genom att klicka på den lilla "F-ikonen" i webbadress-raden välja att låta vissa sidor alltid tillåta flashfilmer eller aldrig. (Jag har t ex alltid Flashfilmer blockade på iFokus, men jag vill ju ibland se filmklipp som bifogas i inlägg - och då kan jag tillfälligt tillåta flashfilmer.)

Och - du ser jag har egentligen sagt detsamma som Desk - men med måååååånga fler ord… :))) Sorry…!

Hoppas du gillar Chrome - det är en snabb webbläsare! Och du kan välja mellan en väldans massa utseenden också.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Aliki
0

Jo men med bara adblock så visas ju inga reklamfilmer (som t.ex. den om magop. som vi hade för en månad sedan)…altså ingen reklam, inga oönskade filmer som "tar plats". Övriga filsnuttar som jag vill se startar ju inte om jag inte väljer det….eller?

(Japp, jag har syrenlila chrome nu, men måste organisera om mina "favoriter"….de hamnade i bokstavsordning)

Andina
0

Ja, det låter ju jättebra, Aliki! När jag installerade AdBlock så körde filmreklamen igång ändå… så jag installerade Flashblock också. Kanske är AdBlocken uppgraderat till att blockera flashfilmer också numera.

Inkanyezi
0

Nej, adblock blockerar inte flash automatiskt, men den hindrar laddning av sidor från vissa källor. Om källan till filmen innehåller en sträng som blockeras så kommer man inte att se den, och den kommer inte att laddas av webbläsaren. Man har också tidigare kunnat blockera flash som man inte vill se på det sättet, men ibland har de rörliga bilderna dolts för adblock i en URL som ser helt legitim ut. Flash som kommer från sånt som man har blockerat med adblock slipper man alltid att se.

Fördelen med separat flashblockering är att man kan välja om man vill se det, medan det som man blockerar med adblock inte kommer att synas alls vare sig det är flash eller annat. Det är mycket enkelt att blockera alla flash-animeringar med adblock, men man kanske inte vill att allting som är flash ska blockeras. Om man exempelvis blockerar *.swf så kan man inte se på YouTube