Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 12843 ggr
Cajsavarg
0

Detox; är det ngn som provat?

Jag undrar om det är någon som provat att använda Holistic Ultra Detox?

Jag har hört att om man har gifter i kroppen så finns dom lagrade i fettcellerna och det kan vara en anledning till att man inte går ner i vikt.

//Fat makes Me fit//

MimLan
0

Gör gärna en sökning på detox. Eller det korta svaret: det är en religion.

Anterrabae
0

MimLan, hur vet du det, har du provat?

Min erfarenhet av detox är jätteskön… Absolut värt att testa.Vad gäller viktnedgång så tror jag inte nödvändigtvis att det behöver ge någon effekt. Men man brukar kunna känna i kroppen om man skulle vara hjälpt av det.

Jag anser inte att jag är religiös för det, iaf inte inom det området Flört. Då är LCHF-frälsta mer "religiösa"… men enl mig gör det inget, det heller, för jag vet av egen erfarenhet att de också har rätt…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

starhawk
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

http://www.kostdoktorn.se/manadens-halsobluff-aqua-detox

Det gäller för övrigt alla detox-produkter, men man kan må bra efteråt om man tror på eländet, så visst är det en religon, sanningen är att kroppen renar sig själv hela tiden vi har njurar och lever som sköter den uppgiften, så det är bara bortkastade pengar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Cajsavarg
0

Jag har fått höra att gifter lagras i fettcellerna och kroppen vill inte släppa på detta eftersom den vill skydda kroppen.  Detta kan vara en anledning till att jag inte går ner i vikt trots att jag även nollat i 6 månader.

Jag har iaf börjat idag, så får jag se om det händer något. Ultra Detox från Holistic består av en väldans massa örter och även kapslarna som jag ska ta till.

//Fat makes Me fit//

[ngupa]
0

Vet någon här inne något om detta här?

jag blir ytterst tveksam, ändå används det tydligen i Danmark i badhus och odlingar mm….

MimLan
0

#2 Religiösa upplevelser kan vara jättesköna, det har jag aldrig sagt något om.

Poängen med detox är inte särskilt konstig, problemet är att folk tolkar euforin och tänket "nu är jag så duktig och nyttig och halleluja", dvs positiva känslor, som att detox är finemang.

yvonnel
0

Jag gick in på länken men blev inte mycket klokare. Om jag förstått rätt så handlar det om mineraler i minsta möjliga vattenlösning, men vilken nytta det ska göra återstår för mig att begripa.

[ngupa]
0

det finns en svensk länk också, men det står mycket mer på denna danska.

det ska återvitalisera vattnet…. Obestämd

Wildrat
0

#8 Jisses. Tja, humbug fick precis en ny dimension…

Väldigt lustigt att det pratades en hel massa om forskning osv men ingenting redovisades på hemsidan. Man tycker ju att det vore en del av säljargumenten.

Qamilla
0

# 8 & 9. Vet inte om det här är samma sak men det finns en kille (Emoto) som forskat om vatten i massor med år och han har sett att man kan "programmera" vatten. Visade man vackra bilder eller spelade klassisk musik för vattnet så bildades vackra kristaller när vattnet frystes ner. Visade man läskiga bilder, fula ord eller spelade hårdrock för vattnet så bildades inga kristaller och det frysta vattnet såg ut som kaos. Så kanske det finns belägg för det här även om det låter konstigt.  Skrattande

Anterrabae
0

#10 Jag har läst lite om honom och även det han skrivit.. Jag tyker att det är jättespännande. Inte sagt att jag köper allt rakt av, men jag tänker inte avslå det som humbug bara för att jagi nte fattar hur han gör Flört Det är ju även den tanken som ligger bakom homeopati. Något som jag personligen är övertygad om fungerar.. oavsätt vad många andra här inne tycker.

Gällande vitaliserat vatten.. tja varför inte. Kan inte förklara hur det funkar eller varför, men jag behöver inte det för att kunna acceptera att det funkar. Jag gav mina katter mirealvirvlat vatten, de blev hur pigga som helst. Fick bestämma att de inte fick dricka sånt vatten på kvällarna för så levde de om så vi inte kunde sova hemma. Glad Det kan inte vara min placebo, eftersom alla andra i familjen reagerade och undrade vad som hänt med katterna. Hehe.

Själv märker jag inte annat av vattnet än att det är godare, eftersom det är luftat. och sen är det lätt att dricka.

#6 Men kan inte den sköna känslan få vara en del av detoxupplevelsen? Som just ett steg i att man känner sig lättare och renare. Jag vet allt för många människor inkl jag själv som får bättre fungerande mage, bättre näringsupptag och mindre smärtor vid regelbunden detox.. oavsätt vilken sort..

//Ida

Fiana
0

Placeboeffekt kan vara väldigt potent. Är pengar inte ett problem så varför inte.

Wildrat
0

#11 Även om jag inte riktigt tror på virvlat vatten så är det ändå skillnad mellan det och den här grejjen. Vid virvlat vatten så han man ju iaf gjort nånting med det men här sänker du bara ner en sluten cylinder och så ska information utbytas… De säger ju själva att inte tas bort eller tillförs, då kan det inte gärna bli nån skillnad.

[ngupa]
0

#13 det är precis det jag grunnar över också…. _byta information
_

Dessa vetenskapliga undersökningar saknar jag också att kunna läsa.

MEN hur kommer det sig i att i dk då använder man detta i badhus och odlingar och mer vetenskapligt också, iaf om man läser den danska länken.  en grejja för hemmabruk kostar 10.000 danska kr.

MimLan
0

#14 Hur det kommer sig? Ett näraliggande exempel är att se hur tallriksmodellen och fetthatet är det rådande enligt vetenskapen. För att man vill det.

Det finns dumma exempel överallt. Vår egen riksdag köpte ju in vattenvirvlare för kanske tio år sedan. De fick skämmas överallt efteråt.

[ngupa]
0

Ok…. hmmm… ja jag är oerhört skeptisk till denna grej.

starhawk
1

Det där med att vatten skulle minnas saker är ju vad hela homeopatin bygger på, men vid samtliga dubbelblinda tester så kan forskarna inte finna minsta skillnad mellan dom homeopatiska vätskorna och vatten, men vet dom vilka prover som är vad så blir det en skillnad, om man tror att man skall finna en skillnad så får man en så helt klart rör det sig om tro. Men för dom som får en kick av det och inte har nåt emot att betala priset så kör för all del.

Anterrabae
0

Återigen är vi inne på vilka studier vi väljer att tro på, finns massa som pekaråt andra håll oxå. Skrattande

Man kan inte mäta ljus i gram och man kan inte mäta frekvenser i partiklar.. Man måste välja rätt enhet..

Det är som att säga att ström inte finns, för att man inte hittar partiklar..

//Ida

starhawk
1

Nu är vi alltså inte inne på olika studier utan en och samma studie som genomfördes först icke-blindt och sen dubbelblind, att du sedan tror på homeopati kan ju vara en trolig förklaring till ditt försök att blanda bort korten

Anterrabae
1

försöker inte alls blanda bort några kort..

Jag fattade inte att det handlade om en och samma studie som du pratade om.. (dyslexi och synskada kan ställa till det när jag läser) Men iom att vi har olika utgångspunkter så lär vi fortsätta tycka olika. Jag försöker bara visa på hur jag tänker.

Frågan jag ställer är vad forskarna tittade efter när dom genomförde alla sina tester? Tittade de på innehåll eller på effekt eller på båda? Eller kanske inget dera, utan på helt andra saker.

En lite tråkig grej som utvecklat sig på KiF är att så fort någon väljer att ta upp ett alternativ tänkesätt, att förespråka av egen erfarenhet, eller fråga om, så Hoppas det på och bortförklaras  med buffel och båg, lurendrejeri och ovetenskapligt. Men om någon skulle ifrågasätta lchf:s helande effekter så klassas man nästan som troll. jag har lärt mig via mina utbildingar att både kost och näring och läkemedel kan behövas. Då menar jag alla typer av läkemedel, allopatiska, homelopatiske, örtmediciner, akupunktur med flera.

Det är lite jobbigt att inte kunna komplettera kostråd med saker som skulle kunna snabba på läkningsprocesserna, för det kommer alltid någon och talar om att det är inbillning. Jag har definitivt minskat mina inlägg pga det. Orkar emellanåt inte ens läsa pga det.

Det här menar jag nu inte som ett personligt påhopp på någon, tuan som ett uttryck över ett smalt sätt att tänka, mer som en generell stämning. Varför kan inte de som är nyfikna och övertygade om att alternativa saker fungerar få diskutera det fritt? De som inte är intresserade av att utveckla sådan tankebana kan väl bara låta bli då..?

Jag hoppas att jag inte trampar på allt för många tår, det är inte min avsikt.

//Ida

Pasi
0

Nu fungerar inte vetenskap så att teorier ska bevisas, utan snarare genom att de inte ska kunna motbevisas.
Har en teori motbevisats en enda gång så är inte teorin riktig/giltig; man måste helt enkelt bygga om teorin så den är hållbar.

Problemet med många (pseudo-)vetenskapliga teorier, inkl fiberteorin, antioxidantreligionen, kalorihypotesen och kolesterolhypotesen som alla motbevisats, är att teorierna inte byggs om efter de motbevisats, utan "folket" håller fast vid dem som religiös tro.

Med mer vetenskapligt tänkande och analyserande så skulle vetenskapen gå framåt - just nu verkar den mer eller mindre stå still.

Lisabet
0

Jag "tror" inte på homeopati, men det hindrade mig inte alls från att, när jag hade som värst ont i benen, gå till en naturläkare, som ansåg att jag borde ta både det ena och det andra. Och det gjorde jag. Dyrt blev det.

Men jag blev i stort set bra i mina ben! De är användbara igen - jag kan gå i skogen utan att ramla, gå i trappor mm - det är helt underbart.

Jag bryr mig inte alls om vad som gjorde mig bra (antagligen B12 som jag tar fortfarande), utan henne hade jag fortfarande haft alla besvären. (VC brydde sig inte).

Holistics detox har jag också provat. Första gången hade det en väldigt utrensande effekt på mig - jag fick diarré, och jag är normalt sett otroligt hård i magen. Fick planera vilka dagar jag kunde ta det.

Jag gillar såna här grejer, jag har också prövat hårmineralanalys, och fick veta att jag hade för hög halt koppar. Då analyserade vi vattnet, det var surt och frätte på rören - för mycket koppar. Vi satte in filter. Bra resultat.

Om en del har problem med "sånt här", så ar det just det, deras problem, inte mitt. Jag tycker det är kul, både att läsa om och testa.

Cajsavarg
0

Jag har i alla fall sedan i fredags börjat med Holistic Ultra Detox. 2 rågade tsk 3 ggr/dag. Detta mixar jag i 3 dl vatten och några hallon (för smakens och färgens skull). På morgonen tar jag även 3 kapslar av EDD (Essential Daily Defense).

Den effekt jag än så länge märkt av är att jag har diarée ca 3 ggr om dagen. Det gör inte så mycket eftersom jag annars brukar ha motsatt problem Skrikandes.

Jag fick höra att jag kan känna mig ganska dålig i början.

Spännande och se om det blir någon renande effekt och framförallt om vikten börjar gå åt rätt håll.

//Fat makes Me fit//

Internettan
0

Jag håller helt med dig Anterrabae. Att hysteriskt klamra sig fast vid det som vetenskapen hittills har kommit fram till och dra slutsatsen att det är den absoluta sanningen - det är en alldeles egen religion det också. Blind fanatism finns överallt. Skrattande

"Every point of view is a view from a point."

Qamilla
0

Jag håller också med dig Anterrabae. Och oavsett om man tycker något är hokus pokus eller båg så om det hjälper så är det väl ok. Det finns många som tycker att LCHF är båg och hokus pokus. Att våga prova nya saker och ha ett öppet sinne är väl det som får oss att utvecklas och gå framåt. Till och med vetenskapen säger ju att dom inte förstår och vet allt än.  Glad

Anterrabae
0

Tack Internettan och Qamilla, det värmer att höra att jag inte är ensam.. Jag vet att jag inte är det, men ibland vill man få det bekräftat. Oskyldig

Jag har i sak inget emot sådant som kommer via konvetionell vetenskap, men jag tror absolut inte de sitter med hela sanningen. Jag tror fortfarande att vi kan lära oss mycket och utvecklas framåt utanför de vetenskapliga ramarna.

Cajsavarg: Skönt att du får effekt på den iaf. Hoppas även att du får de andra effekterna som du vill åt! <3 Oavsätt viktnedgång eller inte tror jag att det kan vara bra med en ordentlig genomkörare av magen emellanåt. Jag har iaf mått bra på det.

//Ida

dei8431
0

Hej Cajsavarg!

Hur går det med kuren? Jag har gjort denna rensning och fick precis som du, diarre i början flera ggr om dagen. sedan gick det över sakta men säkert. Märkte egentligen inget annat än att jag kände mig utrensad eftersom man haft den förväntningen. Skön inuti!

Cajsavarg
0

Hejsan och tackar som frågar ;)

Jag har fortfarande diarréer, ibland mer än andra dagar.Fast det känns OK, tycker jag.

Men inget har hänt med vikten. Än så länge. Jag fick höra att det kan ta ett par månader och jag ska hålla på tills mina kapslar som jag tar på morgonen, tar slut. 100 dagar blir det, då jag tar 3 varje morgon och förpackningen innehåller 300 st. EDD Holistic

Hur länge höll du på?

//Fat makes Me fit//