Blossom april 2011
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bra nummer! Blossom är den hälso- och träningstidning som jag tycker mest har anammat LCHF.
I månadens nummer har man en sida om Björn Ferry " Ferry festar på fett" och sju sidor om "Fett, gott & nyttigt" där man både citerar Andreas Eenfeldt och där Joakim Dettner höjer ett varningens finger mot margarin. Sedan följer ett antal smarriga recept, t ex guacamole, lax- och avocadoröra och fyra mumsiga kryddsmör.
Rekommenderas! Kostar 50 kr.
Måste få puffa en gång till om Blossom! Jag har just köpt majnumret, och det känns väldigt läsvärt!
Intressant om både träning och kost. Bl a om en norsk en studie som visar att man bör träna hela kroppen och inte "splitta" på olika dagar.
Dessutom goda recept på ägg, och ett par recept för "protein-typen" -som kännetecknas av "2 handflator kött, fisk eller fågel, 2 tummar extra smör beroende på köttets fetthalt (ju magrare desto mer smör), 2 knytnävar ovan jordgrönsaker (grönsaker som innehåller mindre energi och mera näringsämnen) och sallad. samt 1/2 knytnäve färdiglagade låg- eller mediumglykemiska glutenfria kolhydrater".
Det är bara att skippa quinoan resp bovetet som nämns i recepten, så är det klockrent LCHF!
Som gammal tant gillar jag också att tidningen inte känns så åldersuppdelad, som många "dam"tidningar numera är. För att läsa M Magasin bör man vara över 50, och Cosmopolitan läses bara av fjortisar i alla åldrar. Visserligen var det mest tjejer i trettiårsåldern med på bild, men jag kände mig inte utesluten, som man ibland kan bli.
Isåfall är det ju en vettig tidning på flera sätt. Tack för tips.. 
Ja, Blossom är så gullig och rar, hon var faktiskt den första jag hörde som talade gott om fett. Året var 2000 då jag hörde henne prata om hur tramsigt det är att kolhydratladda speciellt för amatöridrottare (tror det var inför tjejmilen) hon sa att det är bättre att ladda med fett!
Tackar även jag för tipset.
Lotta