Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 9537 ggr
[bittek]
0

Återhämtning efter sjukdomar - tips efterlyses!

Efter att ha gått igenom en Kåvepenin-kur pga tandinfektion brakade först min mage ihop (magmunsbråck) och jag har även fått en envis och utdragen förkylning med feber och skrällhosta. Jag är därför inte direkt på topp.

Den 13 maj ska jag åka till Kreta på en hälsoresa. Det blir pilates, yoga och pulsträning i stort sett varje dag.

Innan jag blev dålig var jag igång med långa powerwalks/löpning flera ggr i veckan samt yoga. Nu känns det som allt jag vann på det är som bortblåst!

Nu känner jag att jag måste göra allt för att "komma tillbaks", dvs få tillbaka ork och energi för att kunna fixa resan så bra som möjligt.

Nån som har några tips på hur jag kan göra detta på ett effektivt sätt? Kanske extra vitaminer eller nåt särskilt livsmedel som är stärkande mm mm?

Qamilla
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det bästa efter en sådan kur tycker jag är probiotika i tablett eller kapselform. Äter du fil, yoghurt eller tar någon dryck med probiotika så dör de flesta i magen av magsyra. Kapseln eller tabletten gör att de flesta bakterier överlever och hamnar rätt.

Beate
0

Vila/sömn, D-vitamin, vitlök, ingefärsavkok e mina tips för att boosta hälsan. Blev själv förkyld nu under påsk och vill bli frisk snabbt! Har dock ingen bra koll på huskurer och annat eftersom jag sällan är sjuk så jag hoppas det kommer in bra tips i den här tråden! Glad

Beate
0

Kanske ett och annat man kan ta till sig av:

http://www.sund.nu/docs/printArtikel.asp?art=1059&tem=2&und=0

Matgiken
0

Något som verkligen kan göra skillnad om man är helt däckad är Blutsaft. Finns på hälsokosten. Brukar kunna göra underverk efter operatione och sjukdom. Hälsoresa låter för övrigt underbart! Må så gott!

/Matgiken

Bjuder på LCHF-recept och funderar över livet på matgiken.wordpress.com. Välkommen!

[bittek]
0

Tack för era tips! Ska kolla upp probiotikan och fixa ingefära. Blutsaft fick jag ofta som barn. Men kan den kanske vara lite för skarp för en känslig mage?

Brynhilde
0

Innehållsförteckning för Blutsaft

**100 g Floradix Blutsaft innehåller:
**Vattenhaltigt extrakt (41%) ur följande växter: brännässla, spenat, kvickrot, kvanne, rölleka, fänkål, morot, vetegroddar, brunalg, hibiskusblomma, åkerfräken, pomeransskal, malört, kaskarillbark.

Specialjäst berikat med:
Järn (järnglukonat), vitamin B6, vitamin B1, vitamin B2, vitamin B12.

Fruktjuice (14 %) av:
Röd vindruva, svarta vinbär, björnbär, päron, körsbär, apelsin, rödbeta, citron, carob, äpple.

Samt:
Honung, druvsocker, fruktos, nyponexktrakt (4% vitamin C), vetegroddsextrakt, naturligt aromämne, vitamin C (askorbinsyra).

per 20ml

% RDI */20ml

per 100 ml

% RDI */100 ml

Järn

20 mg

143

100 mg

714

Vitamin B1

1,4 mg

100

7 mg

500

Vitamin B2

1,6 mg

100

8 mg

500

Vitamin B6

1,5 mg

100

7,5 mg

500

Vitamin B12

2 mcg

100

10 mcg

500

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

[bittek]
0

Nu har jag skaffat Probi Frisk som ska boosta immunförsvaret med FEL9 miljarderFEL 1 miljard små bassilusker i varje tablett. Hittade även ett organiskt ingefära/citron-te som är mycket gott!

Håll gärna tummarna för att det fungerar :-)

Beate
0

Jag är på bättringsvägen också men inte vet jag om det beror på att jag preparerat mig med vitlök och ingefära. Angående ingefärste så gör jag på färsk ingefära som jag skär i småbitar och slår över hett vatten. Jag låter bitarna ligga kvar. Brukar ta i en tesked honung också. Blir jättegott och känns väldigt välgörande när man dricker det!

Låter verkligen jätteskönt med hälsoresa till Kreta, jag håller tummarna för att du är fit for fight tills dess!

[bittek]
0

Tack Beate! Jag mår bättre i dag, så det här ska nog lösa sig på bästa sätt ;-)

Du kan faktiskt följa mina eskapader på Kreta via min blogg. Jag ska nämligen blogga om resan (samarbete med researrangören)!

Beate
0

Åhå, vad kul! Och efter en snabb koll på din blogg så gillar jag ditt sätt att skriva. Outfot! He he… Glad