Kebabsås?
Jag undrar om någon vet ifall det är kolhydrater i kebabsås från pizzerior?
Självklart kan man ju inte veta till 100% om det är det eller inte i hos olika pizzerior, men jag vet inte om jag kan med att fråga dem när jag går dit…
Kebabsås brukar vara gjort på naturel youghurt (ev gräddfil med om man har rinnig youghurt) och lite majonäs + kryddor (i.af de recepten jag fått/brukar göra). Det är dock vitsåsen/vitläkssåsen.
Den starkare brukar ha en grund på ajvar relish som man sedan spicar upp lite.
Men ja… Kolhydrater är det ju i det mesta, men olika mycket. Beror ju på vad man själv har för gräns - och hur mycket man tar :)
Hakuna matata!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Klart att du kan fråga vad det är du köper. Men jag tror inte du kan fråga om dom har kolhydrater i såsen för det vet dom troligen inte vad det är.
Fråga om dom har socker i, eller bara fråga vad som är i såsen. Det var så många år sedan jag åt en kabab att jag tyvärr inte minns säkert men jag tror att det är tomatpasta blandat med någon stark pepparsås, som jag minns så hade den ingen redning utan var ganska rinnig.
Det kom fram i minnet nu att det kanske är den vita såsen med gurka och vitlök som du menar - den har knappast så mycket Kh att du behöver vara orolig.