Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2390 ggr
Agnez94
0

Tips på matlåda!

Hejsan alla glada!

På onsdag 27/4 ska jag på exkursion på klassen som varar två dagar och det ska bli skitkul. Problemet är bara maten. Ingen i klassen vet om att jag äter LCHF och jag har ingen lust att berätta heller, man får bara så många konstiga frågot och folk förstår helt enkelt inte varför jag håller på med nåt sånt. Så jag skulle vilja ha tips på inte så i ögon fallande mat till min matlåda. Det ska vara mat till: Lunch på onsdagen, frukost torsdag och lunch torsdag + extra mat eftersom vi fåt tacos till middagen men jag kan nog inte äta så mycket jag vill av köttet/tillbehören. Alla andra käkar ju nachoschips eller tortillas.

Är ganska bråttom så snälla, många förslag!

Tack på förhand!!!

Missfitt
0

Turkisk yoghurt går lätt att ta med och kan ätas som frukost om man inte vill sticka ut. Kan blandas med bär eller nötter osv.

Annars är omelettwraps bra tycker jag. Bara att stoppa i vad man önskar i en kall omelette.

Blomkål kan göras till både ris, couscous och mos som tillbehör och det ser helt "normalt" ut.

Du kan göra ostchips (riven parmesan eller annan god ost som gräddas i ugnen tills de blir krispiga) kan du äta istället för nachos.

Kokta ägg och makrill.

Tonfiskröra med majonnäs och ägg

Eller ta med salladsingredienser och gör sallad på plats till lunch.Ta med majonnäs eller annat fett som dressing och häll på rikligt.

Ost är toppen, babybell är dessutom smart förpackade.

nobban7
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nötbröd http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d7163b7b9cb4622210741de-notbrod-pa-5-minuter (och varför kan jag inte infoga länk?)
kan du göra frukostmackor av. Annars är ju kokta ägg utmärkt utflyktsmat.

Minorca
0

Hej

Vill du inte sticka ut kan du göra en sallad som har lite sallatblad och gurka som prynad men består av tex kyckling, fetaost, ägg och en cf sås till.

Till "nödmat" brukar jag ta med mej kokade ägg, de håller några dagar utan kylskåp och Briost fettar också upp en måltid.