Ny kropp :=)
Har underbart väder och jakten på en sommartunika tog fart i morse….en tunika som legat undanstuvad hela vintern.
Började med LCHF 1/1-2011. Gått ner bara 3 kg sen dess 
Går trögt med kilona vill inte lossna. Har däremot minskat lite centimetrar
Döm om min förvåning när min ganska figurnära tunika skulle provas idag. Jag har fått en ny kropp
Trots få minskade kilo har kroppen ändrat form! Jag 48 år gammal har ändrat figur…….
Inte supersmal men har en kropp som jag kan leva med, men det som är så förvånande är att den verkligen ändrat form. Aldrig märkt det vid kcal bantning eller annan diet men jag klagar inte tvärtom..tänk vad lite fett kan göra på om det finns på rätt ställe…..på tallriken.
Ha en fortsatt skön helg!
härligt 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Samma här! Jag har alltid tyckt det var så trist med min platta rumpa, en rumpa ska väl vara rund??? Byst har jag alltid haft mer än nog av men resten av kroppen har varit tämligen rak. När jag är tjock så är rumpan så klart en aning rundare men då är magen ännu större än baken men nu har jag fått behålla en viss rundning på rumpan trots att jag gått ner 8 kilo! Tycker jag fått lite midja och höfter också? Lite kurvigare på det hela taget. Inte mig emot! 

#2 Härligt! Fast 8 kilo är inte fy skam….det är bra jobbat!
Det som förvånar mig är att även om vågen inte rört sig nämnvärt har det ändå hänt något. Är det typiskt för LCHF tro? Att inte minska i kilon men ändå minska …….på något konstigt sätt 

Det är därför det är bra att mäta sig också. Får man mer muskelvikt och mindre fettvikt ändras kroppsmåtten utan att totalvikten gör det. Muskler är kompaktare och väger mer än fett.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

#2 Ja med lchf har kroppen en benägenhet att bilda musker så det är många som minskar i cm trots att de inte minskar i kilo.

Grattis, vad Kul!
Jag tycker det är svårt med måttbandet, men jag känner ju att magen är mindre ivägen …..och så hittade jag också ett par sommarbyxor o en kjol igår som jag inte fick igen förra sommaren.
Ska bli roligt att gå igenom garderoben och rensa lite någon dag när andan faller på. Kanske har fler sommarkläder än jag trott…
Grattis! Det är samma här… vågen betyder egentligen ingenting. det är mer att man ska känna sig bekväm i sin egen kropp (jag vet att vissa vill ha järnkoll på varje kilo och jag respekterar det med!) snart ska du se att din tunika till och med är för stor..