Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1724 ggr
ingeborg1
0

Nybörjare!

Hej, jag är helt ny inom lchf världen och undrar bla om man kan dricka någon form av alkohol när man äter så här?
Kan man om man vill, ta ett glas vin till maten?

Tack på förhand för svar Glad

Vera

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alkohol är inget som befrämjar viktnedgång, om nu sådan önskas, men det är helt klart möjligt att leva ett normalt liv.

Det som rekomenderas är främst torrt vin och ren alkohol.

Vad som händer vid alkholintag är att kroppen till stor del går över från fettförbräning till att i första hand bränna alkohol.. nu sker ju det i samma process som med fett, (betaoxidering) så när alkoholen är borta så fortsätter fettförbräningen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ScarletMajesty
0

Dock så om man dricker vid LCHF måste jag varna; Man blir mycket mycket lättare påverkad än förut!

Jag kan dricka mindre än hälften av vad jag gjorde innan lchf och jag blir alldeles för överförfriskad innan jag ens vet ordet av =/

totten
0

Jag har också märkt att jag blir mer påverkad av alkohol.

ingeborg1
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh, tack för era svar.
Jag är inte en stordrickare, men ett glas vitt eller rött kan vara gott nån enstaka gång. Och faktum är att jag föredrar torra viner, så det var ju bra :)

Vera

Digital
0

Personligen så har det för mig varit sämmre att fuska med godis än att dricka alkohol. Men jag tycker inte det har varit någon skillnad mot innan lchf med hur påverkad jag blir.