Är jag helt ute och cyklar?
Har idag ätit min "ranson" med mat. Den har bestått av protein 87 gr (20%) fett 151 gr (79%) och kolhydrater 9 gr (2%). Är helt mätt och räknar inte med att bli hungrig mer idag.
Väger 66,5 kilo och mitt mål är att komma ner till 60. Jag är 162 cm lång.
Känner att jag inte har kommit in i hur jag ska tänka dock. Tycker att jag ätit så lite idag.
När jag läser SSS-bok så verkar det här som om det är en bra nivå att ligga på, eller tänker jag fel? Får nog sätta mig och läsa den igen (och igen..och igen…). Det känns som om jag är helkorkad för hur jag än tänker så får jag inte ihop hur jag ska äta. Började räkna på hur jag ätit de senaste dagarna och insåg att jag ätit alldeles för mycket proteiner - upp emot 130-140 gr. Ja, jag har ätit mycket, men inte kännt mig övermätt en endaste gång. Dessutom fett mellan 140 och 180 gr per dag.
Eller är jag helt ute och cyklar? Fattar noll just nu 
Jag förstår inte rikigt hur du menar, faktiskt? Du säger att du är mätt och inte tror att du kommer bli hungrig mer idag- ändå så tycker du att det är lite mat? Om du är mätt så är det väl ganska så lagom, åtminstone som du beskriver just idag? Att äta 87 gram tycker jag inte är så mycket "för mycket" protein att det har någon större betydelse, det blir knappt 1,5 gram/kg kroppsvikt. Om du ligger på 20% protein, 2% kolisar och resten fett så tycker åtminstone jag att du verkar ha fattat konceptet ganska bra!