Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3585 ggr
KatNyb
1

potatissallad...

Idag åt jag faktiskt lite potatissallad, våren till ära. Det var nog fyra år, minst, sedan sist. Men det passade så bra till grillad kyckling och den var hemmagjord med majo och CF. Kokt kall potatis har lägre GI, har jag för mig. Det var inga stora mängder jag åt. Men lite dåligt samvete har jag. Oskyldig

konichiwa
0

Varför det? Det är väl du själv som bestämmer och sätter dina egna gränser. Hoppas det var riktigt gott Tungan ute

MimLan
0

Förhöjer ditt negativa tänkande upplevelsen på något vis?

Aliki
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nix, stopp!!…inget dåligt samvete och negativa tankar….det leder bara till frosseri….( för mig)

Potatissallad, speciellt hemmagjord med vårlök, x-tra dill och salladsblad är mums och gör en glad, …det är mängderna och frekvent intag som ställer till det…( anser jag! ) Bjuds det i sommar kommer jag också troligen att äta…liteFlört

Glad Påsk!

LatMask
0

Potatissallad är väl OK någon enstaka gång. Jag halar upp blueseas underbart goda recept "istället för potatissallad", väl värt att pröva!

raphanus
0

Själv gör jag potatissallad på rättika. De som inte vet att det inte är potatis tror att det är det ändå. Och den är garanterat LCHF.

KatNyb
0

Tack för tipset raphaus! Ska testa i sommar för det passar nog bra till det grillade köttet.

gun92884
0

… det gar jattebra att gora potatissallad av radisor. Koka dem som vanlig farskpotatis och det starka gar ur dem och blanda se'n i dem i din sallad … konsistensen ar perfekt! Jag anvander radisor och ibland blomkal som ocksa fungerar men dar blir inte konsistensen den riktiga och det finns ju alltid en aning av blomkalssmak for den som inte gillar blomkal …

Matgiken
0

Jag fick tipset av Fjällmor (vidvedspisen.wordpress.com) att använda smörstekta zucchinitärningar istället för potatis. Funkar makalöst bra!

/Matgiken

Bjuder på LCHF-recept och funderar över livet på matgiken.wordpress.com. Välkommen!

evacarina
0

Jag kör också med zuccinitärningar. Blir fantastiskt bra! Tungan ute

Utöver det har jag i lite finstrimlad purjolök, några gröna ärtor, fransk senap, majonnäs, creme fraiche, salt och peppar