Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1418 ggr
LatMask
0

Intelligentare av LCHF?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hum hum… ja, alltså, känner ni er intelligentare när ni äter LCHF? Det här är nog en fråga riktad till de som ätit LCHF ett tag, inte ni stackare som fortfarande vacklar runt i omställningsfasen och tycker att det mesta känns pest.

Jag får förstås ta mig själv som exempel. Häromdagen ställdes det ett antal ganska svåra frågor till mig (jobbintervju) och till min stora förvåning hörde jag mig svara på ett väldigt smart sätt! (OK, det är min alldeles egna bedömning…) Sen lyckades jag komma med motfrågor som gjorde intervjuaren lite ställd (inte "hon ska f-n inte få jobbet" tror jag, utan snarare "såna bra frågor, jag måste ta reda på svaren").

Till saken hör att jag är uråldrig, och mitt nästa mentala stadium borde vara Alzheimer light…

Aliki
0

Eller kan det vara så att redan intelligenta människor äter Lchf…?

korseett
0

helt klart är det så för det finns ju inte en massa gröt i hjärnan Cool

Pasi
0

Kan ju vara så att LCHF gör att man tror sig vara intelligentare än tidigare. Men bra självförtroende är väl aldrig fel!?Flört

Vicks
0

#1: Mohaha Skrattande

Lynxx
0

Kolla din IQ-nivå här ;-)

http://iqtest.se.msn.com/

Lycka till!

/L

Caywin
0

När jag tänker efter. Jag har alltid varit lite konflikträdd (dras jag in i en så måste jag ju ta mig ur), inte gillat ringa upp företag och inte alltid vetat vad jag ska säga (om jag inte talar för någon annan, då blir fart på munnen).

Senaste tiden har jag märkt att jag har repliker till väldigt många situationer och dessutom har jag känt mig mindre konflikträdd.

Sen vad detta beror på kan jag inte svara på men.

magmun
0

upplever, personligen, att min tankeverksamhet fungerar bättre idag än innan kostomläggningen.

tycker faktiskt det känns ganska rimligt att även hjärnan, liksom kroppen, faktiskt mår bättre av mat med högt näringsinnehåll.