Förlossningsmat?
Nu börjar dagan F (Förlossning) närmasig och jag undrar hur vi skall lösa energin (Mat) på bästa sättet?
Som jag förstod det blir det rent utsagt skit mat på avdelningen så tankarna snurrar kring vad vi skall packa ner och hur vi skall ladda upp innan?
För sambon som skall föda får det ju bli som det kommer och vad som går ner men helst äter hon den hemlagade maten eller köppta feta saker som ger mycket och lånvarig ennergi.
Kommer ha med ost knappar och ischoklad men vad finns det mer vi kan packa ner?
Tack.
Kokta/stekta ägg. Majo-tub. Makrill i tomatsås. Tonfisk i olivolja. Ölkorv. Lufttorkad skinka.
All vanlig mat som man kan ta med sig annars också?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har 8 dagar kvar till beräknat datum och har hittills packat väskan med nötter och mörk choklad. Ölkorv ska köpas in imorgon och läggas dit. Dessutom hoppas jag att det inte blir så akut att man inte hinner tänka efter och plocka med sig en del grejer från kylskåpet.
Förlossningsavdelningar brukar ha ett "pappakök" med kylskåp och micro, så det finns egentligen ingen anledning att inte ha med matlådor och annan "färsk" mat, det hänger egentligen på vad man har hemma, och hur lång tid man får på sig att packa med sig det. Oftast får man ju värkarna ett tag innan man behöver åka in, och då kanske pappan t.o.m. hinner sticka och handla lite snabbt.
**Surface of Velvet
**Core of Steel
Tänk på att äta riktigt näringsrik mat efter förlossningen. I kina blir den nyförlösta bjuden på kycklingsoppa som anses vara jättenyttigt, vet att endel kineser i sverige också äter (blir bjudna på av släktingar) det efter förlossningen.
#3 Det stämmer och jag tror inte det är bara i Kina utan i hela Asien. I mitt hemland serveras inte bara kycklingsoppa utan även fisksoppa, köttsoppa med märg (gärna med lite citron), grönsakssoppa med feta lammbitar, fet yoghurt och så klart gröt gjort på samolinamjöl serveras med smält ghee och honung eller dadelsirap men sånt skippar lchf:arna.
#2 Mamma har berättat att när jag föddes så ringde hon först efter pappa som gjorde lumpen och var en halvtimme- timme bort, sen åkte de och köpte tvättmaskin, sen fikade de en stund och sen åkte de till förlossningen… Så en del kan till och med hinna LAGA mat innan de behöver åka iväg.
Tack detsamma, stuxen! 
**Surface of Velvet
**Core of Steel
Jag kokade 9 ägg på natten när jag gick omkring och kände att något var på gång, men inte behövde åka in. Tror inte vi hade något mer alls…
Dansa kan man alltid göra!