Dippa !
Hej.. Jag är väääldigt ny i LCHF, har kört på gi förut, men nu testar jag på det här, och jag mår jättebra ! =D Har varit igång sen i måndags och när jag vägde mig imorse hade jag totalt gått ner 4 kg, jag vet att typ hälften av det är vatten, men ändå blir man glad och motivierad.. Och har inte alls haft ngt sockersug hela veckan eller tyckt det varit jobbigt med huvudvärk eller så..
Anyways, det jg undrar är, om någon har ett bra förslag på dippa?
Jag brukar i vanliga fall köpa OLW dippa, men det är ju nog inte så bra ur LCHF vinkel, så jag tänkte att jag vill blanda ihop ngt med creme fraiche.. Så något förslag på kryddor eller hur jag ska göra? Och kan man dippa morötter, är är de inte ok eftersom de är under jorden grönsaker?
grattis och vad kul att du gillar det!
man kan blanda creme frasiche med lite majonnäs (inte nödvändigt) och sen krydda med i princip vad som helst. pressad vitlök, basilika och lite tomatpuré eller chiisås är gott.
till att dippa kan man ta gurka, vitkål, blomkål. eller ölkorv, knaperstekt bacon, egengjorda ostchips. man kan också fritera vitkål och blomkål så att det blir som chips. 

Endive sallad är jätte gott att dippa. Smaksätt creme fraiche med ex smulad blåmögelost om du gillar det eller annan ost. Även timjan och vitlök är gott. Kålrabbi är också jättegott att dippa, dock lite fler kolisar.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dippa fläsksvålar…men gör mindre dipp än du brukar då fläskisar är mycket mättande.
Några (ca5st. ) fläsksvålar med smör o god ost (eller annat pålägg) är ett alternativ..
(Jag åt själv fläskisar med smör o Danablue ikväll….)
Jag brukar hyvla lite ost på mina fläsksvålar och köra dem lite snabbt i micron… nyttigt … säkert inte men GOTT!!
Mosad fetaost och creme fraiche är gott
Skulle behöva något att dippa mina parmesanchips i
jag gör dip av CF och frysta örter, provencalska, orientaliska eller italienska. (alla från Findus små kartonger) samt salt och vitlök. Om CF blir rinnig väntar man tio minuter eller så och rör ordentligt så tjocknar den igen.