Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-billiga-ingredienser
Läst 6008 ggr
maxiq
0

Dietetiska fibrer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan det vara så här det går till i charkuterifabrikerna?

Obestämd

skogs-tolva
0

Ha ha ha! Ny variant på barkbrödet Skrattande

Wildrat
0

Ibland känns det så. Läste en gång på en innehållsförteckning på ett leverpastejpaket och i det var det bomullsfiber!? Alltså skräpet från tillverkningen av materialet till våra kläder…

gun92884
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

… har ar en liten forklaring pa de olika produkter som anvands som casings … bomullsfibrerna verkar bara anvandas pa casings som man ska ta bort innan man ater innehallet:

http://www.ksre.ksu.edu/meatscience/column/casing.htm

magma
0

#0: Tungan ute Mums!

maxiq
0

#2: Det påminner om den där barnvisan där de äter kläder:

"Söndagskjol åt mor, helgdagsrock åt far och två par strumpor åt lille-lille bror"

Tungan ute

yvonnel
0

Dom där expanderande näten kan vara ganska jobiga att få bort efter kokning/stekning, oftast behövs dom inte, verkar vara på slentrian man använder dem så fort man har styckat ut en köttbit. Används alltid på kassler och är lättast att ta bort innan man tillagar.

kaisakavat
0

## 0 och 5  Skrattande

Wildrat
0

#3 Det var inget sånt på leverpastejen… Dessutom stog det i innehållsförteckningen, där tas bara sånt man äter upp…

gun92884
0

Aha … men att det star bomullsfiber behover ju inte betyda att det inte ar atligt.

Beror ju pa vad som (om nagot) har gjorts av bomullsfrukten/blomman/ … kan inte bestamma mig for vad det ar … kommer ihag dessa vita fluggiga bollar pa falten i Louisiana och Mississippi aven om det blir mindre och mindre av dem och folk odlar sockerror istallet …

Wildrat
0

#9 Jag vill inte ha något skräp i min mat (gissar att detta var de fibrer som är för korta för att bli garn) vare sig från bomull, spannmål eller nåt annat. Oftast betyder det ju att de tagit bort nåt av det dyra (och nyttiga) och ersatt med sånt som annars skulle kastats och som i bästa fall inte har nån effekt i kroppen…

gun92884
0

… kanske na't som fungerade som fyllnad … som fiberhusk eller linfro?

Nog ar det battre an forr nar de spadde ut med arsenik och dylika saker … kommer inte ihag var jag laste listan om hur saker och ting 'spaddes' forr i tiden men det maste ha varit ratt harresande … innan haret trillade ur …