Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1255 ggr
[stuxen]
0

LCHF - Mitt sätt att leva, kanske ditt.

LCHF mitt sätt att leva kanske ditt.

Et vecka gången:

Hej, äntligen är jag igång igen, efter ett av opp på 6 månader ca.
Det känns helt underbart och vågen börjar sakta dala igen,
Både jag och min sambo har lagt om kosten och kommer nu leva enligt LCHF, min sambo är gravid och är på slutspurten och försöker genom LCHF få ny kraft och ork, hon är av den anlidningen inte lika strikt utan får tex dricka obegrånsat med mjölk.

Nu är vi inne på 2 veckan och det känns så skönt, har länge försökt komma igång igen men då jag jobbar mycket och är trött av mig när jag kommer hen så orkar man inte ställa sig och laga mat utan äder det man får så då gick det inte så bra, men nu är vi på banan igen.

Som det är nu så trånar jag inte jätte mycket men vill komma igång med det tyvärr är det svårt då gymmet ligger långt bort så jag kör lite hemma när jag får tid.

Men det som käns alra bäst nu är att vågen länge stannat på 93 kg en dag stannade vågon och setan dess har jag i alla fall varit vikt stabil, men sedan jag började med LCHF igen så har jag dalat ner till 89,9
Och liggar altså i alla fall på rätt sida.

LCHF är helt klart mitt sätt att leva.
Kanske är det ditt.

Brynhilde
0

Det är mitt sätt att leva också, fast jag hade "glömt" av det.

Jag har hållit på och strulat i ca 2½ år med sockermissbruk och inte lyckats med att komma upp på banan igen. 28 mars i år startade jag om med LCHF. En sån skillnad jag genomgått på en knapp månad, jag hade verkligen glömt hur bra jag mår av den här kosten. Det har blivit en nytändning nu.

Jag kör fakir, så nära noll kolhydrater jag kan, inte en grönsak i sikte. Mejerier går också bort, smör undantaget.

Lycka till alla tre med fortsatt LCHF Glad

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...