Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 2130 ggr
Kamikazee
0

Har äntligen...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

testat äggmjölk. Och det var en positivt upplevelse :-) Använde cocosfett (det som inte smakar nåt) och testade att ha det i mitt kaffe och det funkade utmärkt. Har haft en period där jag använt mycket grädde - och grädde stoppar tyvärr viktnedgången för mig. Nu blir det så mycket enklare - speciellt på jobbet där kaffet ofta är för starkt eller av dålig kvalitet och där jag behöver ha grädde i.

Så tack alla ni som pushar för äggmjölk - utan er hade jag inte vetat att det fanns ett bra alternativ!

Wildrat
0

Blir du dålig i magen (illamående osv) så kan det vara kokosfettets fel. Vissa reagerar illa på det, särskilt i början. Som tur är kan man vänja sig vid högre "doser" men det brukar finnas en maxgräns.

Kamikazee
0

Ok, bra att veta :-) Än har inget hänt på den fronten iallafall.

Brynhilde
0

Jag brukar använda osaltat smör + lite kokosfett.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

[Columba]
0

Idag har jag för första gången gjort äggmjölk för att ha i kaffet i stället för grädde. Gjorde det på 1 ägg, kokosfett och vatten. Helt acceptabelt. Nästa gång ska jag söta en aning med sukrin och inte med stevia som jag gjorde idag.

mirjap
0

Jag äter ca 4-5 MSK Cocosa dagligen och det är det som är skillnaden för om jag ska minska i vikt eller stå stilla. Har det i kaffe/te.

Caywin
0

Hur bryter äggmjölk kaffets beska? Det är den anledning jag använder mjölkprodukter i kaffet, just pga att bryta beskan.

Malmrot
0

Har också gjort äggmjölk för första gången i dag! (Ägg, smör och vatten.)

Har varit mycket skeptisk till detta, men provade då jag ville ha något mer proteinrikt att dricka. Drack det med te 50/50 ungefär och det blev jättegött.

Jag vill precis som Kamikazee tacka er som skrivit så mycket bra om äggmjölk. Glad

Kamikazee
0

#6 Jag tycker att det funkar jättebra att bryta upp beskan med äggmjölk. Fast jag gillar att dricka kaffet svart också.

Jag har insett att äggmjölk funkar bäst om man dricker upp kaffet medans det är riktigt varmt. Låter man det svalna för mycket kommer äggsmaken fram.

jag ska testa att göra äggmjölk med smör, både saltat och osaltat och göra shake på det. Jag lider brist på frukostfantasi för tillfället och en äggmjölksshake borde göra susen :-)