Operation mot Diabetes
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet ett annat sätt att bota Diabetes typ 2 än att operera bort delar av magen men det kanske är bättre att operera istället för att få folk att äta bättre…
Och forskarna är förvånade. Så förvånad jag blir.
Hoppas de fattar att det är samma sak som ger både fetma och diabetes2.
Klart de fattar. Alla vet ju att enda anledningen till fetma är att folk äter för mycket (framförallt fett) och springer för lite.
Kan det vara så att de som genomgått en gbp automatiskt börjar springa, utan att tänka på det, direkt efter operationen?
"inom ett år hoppas man ha en del svar på gåtan och så småningom ett helt nytt läkemedel mot typ 2-diabetes"
Det finns inga pengar att tjäna på att folk äter sig friska.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Exakt, det vore riktigt tragiskt för till exempel läkemedelsföretagen om för många börjar äta sig friska. Den fetma- och diabetesepidemi som råder nu är väl det bästa som hänt för läkemedelsföretagen och säkert en hel del andra typer av företag också, typ Viktväktarna…
Usch, vad tragiskt!
Jag känner en som gjorde en sån operation för två år sen. Hon har fortfarande ont i magen och mår väldigt dåligt.
Nej, tacka vet jag LCHF!
#4. De där bantningsföretagen tjänar miljarder! Innan jag började med LCHF hade jag lite snarkningsproblem. Doktorn rekommenderade mig att gå ner i vikt och gav mig en broschyr och en rabattkupong till Itrim. Men när jag kollade upp det var det bara pulverkäk (mååååånga E-nummer) och skittråkig cirkelträning (hatade sånt i skolan). Såna rekommendationer får man alltså! Inte konstigt att folk tappar sugen och ser operation som enda utväg!
Förresten…
Sophiahemmet som rekommenderade Itrim utför även gastric bypass…
Scary!
Det är väldigt intressant tycker jag, att de 2 enda sätten att gå ner i vikt som anses hållbart och nyttigt är att svälta sig (och därmed kämpa mot en av de största kroppsliga drifterna) och motionera som en tok eller att operera bort delar av den kropp som utvecklats under miljoner år.
Jag har verkligen väldigt svårt att förstå hur det kan vara den rådande åsikten hos så väldigt många oerhört intelligenta människor som läkare och kostprofessorer etc…

#7: Den rådande åsikten är: Jag vill tjäna pengar! och man tjänar som sagt inga pengar på friska patienter
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Det är synd om människorna.
Om människorasen överlever kommer kanske folk om 100 år att tycka att det var helt befängt att man år 2011 kunde tro att margariner, lightprodukter, magsäcksoperationer och annat skit skulle vara bra för människan.
Vi får hoppas att vi står inför ett paradigmskifte!
Ja, den här tiden, de senaste 30 åren fram till nu kommer garanterat ses som ett stort svart hål gällande kost när vi ser tillbaks på det. De som lever om 100 år kommer fundera rejält på hur dumma vi var som inte fattade bättre…