Tider?
Jag har en liten fundering på det här med mat-tider och då speciellt på kvällen. Finns det någon tid då man inte ska äta senare när man äter lchf? Man hör lite då och då att man inte ska äta efter kl. 19 bland annat, är det likdant för "oss"? =)
Jag jobbar delvis natt och har lite problem då, känns lite dumt att sätta i mig en stor stek och sås mitt i natten liksom. =) Någon som har nåt bra råd att ge?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man bör inte äta efter att man har somnat, för då har du ingen koll på vad du stoppar i dig!
Oandrasidan om du bara har LCHF hema kan du även äta när du går i sömnen!
Allvarligt talat så skall man äta när man är hungrig och blir man hungrig sent på natten får man väl äta, så man inte lägger sig hungrig.
Fast något kanske det ligger i det hela.. skulle i så fall vara att kroppen vill gå dvala och inte hålla på och jobba med mat i magsäcken!?
Och man kanske får tänka sig för och planera sina måltider bättre i framtiden.
Sen så finns det folk som inte äter frukost heller.. kanske samma som äter sent på kvällen.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag jobbade natt i 14 år. Åt då middagen kl 2300 och vid 05 en filmjölksfrukost. Åt och drack just inget före jag lade mig vid 08 tiden för att slippa springa på toa under sovardagen. På den tiden åt jag inte LCHF. Antar att du kan äta en fet middag på förnatten och på morgonsidan filmjölk med olika frön.

Jag jobbar natt ibland, och då brukar jag äta medhavd middag vid 22.30 - 23, när patienterna förhoppningsvis sover. Sen dricker jag sista kaffemuggen vid midnatt. Någon gång vid 3-4 brukar jag bli sötsugen (och därefter illamående), så då har jag ofta något litet med mig som jag kan ta till - kokospannkaka t.ex. Men helst försöker jag hålla mig till te och mineralvatten. När jag kommer hem dricker jag gärna äggmjölk om jag orkar innan jag går och lägger mig. Annars är jag så jäkla hungrig när jag vaknar!
Det finns mig veterligt inga regler för när man ska äta på LCHF (förutom regeln att man ska äta när man är hungrig), men det är klart att det kan vara lite onödigt att sätta i sig värsta brakmåltiden precis innan man går och lägger sig.
Jag tycker också att man märker att ämnesomsättningen går ner på natten, jag blir helt enkelt inte så hungrig efter midnatt fast jag är vaken. Sötsugen däremot…