Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2928 ggr
Cajsavarg
0

Åter från kryssningen

Vill bara tacka för en fantastiskt arrangerad kryssning! Jag hade gärna sett att den var ytterligare ett dygn Skrattande. Så många trevliga människor, så god mat och så givande föreläsningar. Helt otroligt alltsammans!

Det är mer jobb än man kan ana och vi andra har bara att njuta och ta del av alltsammans.

TACK SÅ HEMSKT MYCKET FÖR ATT NI ORKAR, VILL OCH KAN OCH GÖR DET SÅ BRA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

//Fat makes Me fit//

Margareta
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack skall du ha för varma ord!

Den som vill ha mera tid är välkommen till Säffle på Campingen.
Det blir nog lite knepigt att tura fram och tillbaka två gånger till Åbo :-)

Vi gjorde en gallup för länge sen om Helsingforskryssning för att få mer tid -men det slog inte så väl ut.

Numer pensionär i Nynäshamn

Cajsavarg
0

Jag har bestämt mig för att boka stuga i Säffle men får nog vänta till i morgon när det går att prata med dem per telefon.

//Fat makes Me fit//

dalkullan
0

Det var en fantastisk kryssning. Så duktiga föreläsare att även vi som hållit på ett tag fick mycket nytt med oss hem samt mängder med ny inspiration. Så Tack alla som arrangerande resan

greensis
0

Det var jättekul att vara med i år - vi var så väldigt dubbelbokade förra året. Mycket intressanta samtal.

Vi ska överväga Säffle (inklusive stuga) men jag måste veta när vår takläggare har tid att komma. Är det början på juli blir vi tvungna att prioriteraObestämd

Fabricati diem, pvnc!

gun92884
0

Gar det att ordna till videos av forelasningarna for alla som inte hade en chans att vara med pa kryssningen?

magma
0

Tycker inte det verkade som att föreläsarna blev inspelade, men jag kan ju ha missat det isådanafall. Den frågan hade kanske behövt komma innan kryssningen och inte efteråt. Flört Något att överväga tills nästa år kanske? Om det blir en kryssning då dvs, det kanske är lite tidigt att tänka på nu.

#0: Instämmer helt! Stort tack till er som lagt ned tid, tankemöda och en massa energi på att arrangera kryssningen! Och förstås tack till föreläsarna också :-))

gun92884
0

Ar du saker pa att det inte finns na'n inspelning? Trodde inte mycket gick att gora nufortiden utan att det finns att plocka fram for allmanheten att se … nu gallde detta inte mig sjalv utan for att jag sag inlagg INNAN kryssningen att det fanns manga som skulle velat vara med men av olika anledningar inte kunde … sa visst fanns det anledning redan da att gora nagot at saken, eller hur?Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
magma
0

Eh, nej, jag skrev att jag inte visste säkert…

Nu var ju inte föreläsningarna till för allmänheten, utan för ett via forumet inbjudet, betalande sällskap. Så om det fanns anledning att "göra något åt saken" lämnar jag till de ansvariga att avgöra, det känner jag inte att jag har vare sig lust, rätt eller anledning att lägga mig i. Flört 

Finns det nån inspelning, så kommer vi säkert få info om det ifall det anses som en god idé.

gun92884
0

Men jag pratade inte om allmanheten nar det gallde kryssningen … jag pratar om medlemmar i KiF som inte kunde vara med. Det gar val att lagga password eller na'n sparr sa inte andra kommer at … men, men … ar inte detta att skjuta sig i foten? Vill vi inte att sa manga som mojligt kommer in pa LCHFbanan genom ordentligt information? Foten i munnen

magma
0

Du pratar om saker som vi ännu inte ens vet om det är fysiskt möjligt att genomföra. Låt de som slitit med att arrangera kryssningen kunna läsa den här tack-tråden utan att blanda in andra frågor.

Föreslår att du startar en ny tråd med det du undrar, så den diskussionen inte drar iväg den här tråden ytterligare. Då blir det dessutom lättare för alla dessa som du talar om att se om/när det kommer information från eventuella inspelade föredrag.

maxiq
0

Oftast är det ju så att föredragshållarna vill ha en smula ersättning för det jobb de lägger ner på att förbereda sina föredrag och att då filma och lägga ut de föredragen på nätet vore ju lite som piratkopiering, praktiskt men inte särskilt kamratligt.

Det finns tillräckligt med gratis information att hitta på nätet ändå så det räcker att läsa och titta på i flera år om man vill det.

Glad

Tack till Karin och alla andra som varit inblandade i ännu en lyckad kryssning!

gun92884
0

Jag hindrar ingen fran att tacka for bra arbete … jag stallde bara en fraga som har med kryssningen som var genomford att gora …

Visst finns det massor med information, det har det funnits i manga ar … det var forelasning fran just gjorda kryssningen jag undrade om …

nyborjare08
0

#13 och Maxiq svarade att föreläsarna på kryssningen ju vill ha lite betalt för sina föreläsningar så att filma och lägga ut föreläsningarna inte vore juste. Det skulle ju förta lite av idén med att ha föreläsningar som man (även vi på KiF) får betala för att se Glad Jag tycker i alla fall att det är fullt förståeligt. Sen om föreläsarna själva vill se till att föreläsningarna filmas och sen ev säljer filmerna, det skulle kanske vara en möjlig lösning för de som inte kan delta. Men det måste ju bli upp till föreläsarna i så fall.

Maggisjo
0

#0 Håller helt med om att det var en fantastisk kryssning.

Ni som har jobbat och slitit med den ska ha ett stort tack! Om det blir kryssning nästa år igen så kommer vi med var så säkra på det…

Det var mycket tänkvärt som sas och vi fick många goda tips med oss hem

Kram på er alla!

Margareta
0

Tack för alla vänliga år! Ett år kvar till nästa år :-)

Som redan är sagt så är det en copyrightfråga med inspelningar, men även en kostnadsfråga så det är lite komplicerat..
Den här kryssningen finns inte inspelad - om ingen gjort det med sin mobiltelefon o dyl. Vi försöker hålla kostnaderna så låga det bara går för att så många som möjligt skall kunna följa med och då är det inte aktuellt att lägga pengar på inspelning. Det har inte med ovilja att sprida information att göra.

sussie
0

Vad roligt att årets kryssning också var en succe'. Jag hoppas verkligen det blir en nästa år igen då SKA jag med!

gun92884
0

Grattis till en lyckad kryssning och hoppas att det blir manga fler Skrattande 

Dromde aldrig om eller menade att saga att det hade med ovilja att gora Foten i munnen … det ar latt att glomma att rakna med fundamentals som copyright och ekonomiska detaljer nar man ar bortskamd med att fa sa mycket till skanks som vi nu gor over internet …

[ErikSvensson]
0

Vad sägs om att spela in och sälja kopior då nästa år? Det kanske vore något.Skrattande

konichiwa
0

Jag vill också tacka för en jättetrevlig kryssning! Det var första gången jag var med. Avslappnat och god mat. Roliga och kunniga föreläsare. Härligt också att se och höra en så glad (och smal!) Annika D Flört

Tack Margareta och Karin (och kanske fler?) för allt arbete ni lagt ner!

Lena123
0

Vill bara instämma med alla föregående kryssdeltagare…tack för en trevlig resa med intressanta föreläsare.Även om man hört en och annan förut så lär man sig alltid något nytt varje gång.

Jag som var med förra året kan bara se att det blir bättre för varje år…nu hade vi ju namnskyltar som tydligt visade vilka vi var och buffén på fredagskvällen var ju enormt god och trevlig på alla sätt och vis.

Tack alla inblandade för allt jobb ni lagt ner Skrattande

http://www.winthers-skafferi.se/

Margareta
0

Lena: Förra året är enda året vi inte haft namnskyltar. De låg kvar i vår hytt. Vi fick hytt i helt andra änden på båten och det fanns aldrig tid att gå dit eftersom vi stod i ombordstigningsgången och tog emot alla deltagare. Den här gången gjorde vi tvärtom - vi gick aldrig till hytten och lämnade våre saker före fredagkvällen. Vi tog med alltihop!

Det som var sämre i år var att det var första året man fick skriva sin namnskylt själv = svårare att läsa ibland! Jag brukar trycka ut dem från Siljas deltagarlista eller en man fått anmäla sig till via Kif/LCHF-skolan. Problemet med detta är att det är så många som kommer med utan att vara anmälda den "rätta" vägen och då missar man dem. Fler än man tror vet ingenting om vare sig Kif eller något annat. De anmäler sig när de ser evenmanget på Siljas hemsida.

Hanveden
0

Tack Karin20 och Margareta med flera som ordnat vad jag förstår ytterligare en lyckad kryssning.

För mig och min särbo var det första gången men förhoppningsvis inte sista kryssningen, bra föreläsare, god riktig mat och i nätvänners sällskap vad kan man mer begära.

Att få träffa er IRL var givande och att få se med egna ögon hur "sär och galen" vår gröna man är. Är det månne kosten som spelar in. Har ju här skrivit om vad cornflaces togs fram för. Så utan denna sk "hälsokost" upplever jag att man får full tillgång till de hormoner som skall till för att man skall ha det bra med sin partner. Kanske kan bli det stora genombrottet för LCHF om vi lanserar det mer…

Med LCHF hälsning  Cool .

maxiq
0

Kan väl inte annat än att hålla med… Skäms

magma
0

Skrattande