HJÄLP :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Snart ger jag upp !!!
Vad är det som händer eller rättare sagt inte händer?
Förra veckan upp 0,3 och denna +0,5 från det. Dvs.-0,7 totalt på 13 veckor. Jag mår ju jättebra, sover bra, orkar mer på träningen. Men ack så dystert att det inte märks på vågen eller måttbandet.
Snälla hjälp mig!! Vad äter jag för fel. Har skrivit detta massa gånger. Min.mat krånglar så någon får gärna kolla över detta…… En typisk dag ser ut så här:
Frukost: 2 ägg,1/2pkt bacon stekta i smör, Tee med 1 sukett + cocosfett. Lunch: omelett på 2 ägg+1 skvätt grädde,liten tonfiskburk, ost. Middag: Färsbiff,sås på grädde el. cf + broccoli. Ev.kvällsmål: absolut inte varje kväll: cf med lite hallon + tee m. cocosfett eller en lchf "macka" m. phiadelfiaost o. kalvsylta.
Mitt enda fusk någongång i veckan är en liten liten bit mörkchoklad alt. någon näve mandlar.
Snälla snälla hjälp mig. Vill så gärna att detta ska fungera. Jag vet att det är mycket värt att må bra men ett tecken och lite fart i viktnedgången( 20 kg övervikt) vore så himla skoj. Har väntat sååååå länge nu. Tack å Hej !!
Höftade till med mängden mat men det blev ca:
Energi kcal:
1839,00
Energi kJ:
7692,30
Proteiner:
121,06
Fiber:
1,55
Kolhydrater:
4,97
Vatten:
528,35
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
149,68
Kolesterol:
1273,70
E-mättade:
57,45
Mättade:
67,57
F-mättade:
12,48
#1 Tack för snabbt svar. Jag äter frukost ca 07.30 och lunch 12.00, middag 17.30. Men jag hinner nog faktiskt inte bli riktigt hungrig mellan måltiderna. Men det är ju svårt att ändra tiderna pga lunchtiden på jobbet samt familjens middagstid ca 17.30. Men jag kanske äter för mycket menar du eller.??
#2 Ja alltså, risken är finns alltid att man tillför all energi via maten om man försöker äta på regelbundna tider.
Jag föreslår isåfall att du gör en rejäl laddning mat och äter det som frukost (personligen står jag mig mycket bättre på riktig mat på morgonen istället för ägg och bacon) istället för ägg och bacon. Du kan gärna ta lite extra stor portion så att du står dig fram till 17:30.
Tankesättet 3 mål om dagen kan ställa till det. När jag började med detta så var jag ju inlärd att man måste äta 3 mål om dagen (kolhydraterna gjorde ju visserligen en hungrig runt lunch ändå) och jag fortsatte med det ett tag när jag började med LCHF. Nuförtiden äter jag bara frukost och middag (äter jag ägg och bacon blir jag hungrig runt lunch så då blir det lunch).
Du kan ju alltid ta med dig något fett att ha i reserv om du skulle bli hungrig under dagen. Isåfall kan du spendera lunchtiden på jobbet med att vila eller nåt roligt. :)

Iomed att du har fasta mattider.. som de flesta har, så får man moderera portionerna, så att man faktist blir hungrig strax före måltiden.
Egentligen är det rätt logiskt, antingen äter man bara när man är hungrig eller så ser man till att bli hungrig när maten står på bordet!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ska jag då minska måltiderna.
eller är det bättre att hoppa över lunchen Keller kanske lite te med kokosfett. Kommer väl bli väldigt hungrig på eftermiddagen. Kan ju ev. ett kokt då och sedan middag ca kl.17.30
Vilket upplägg är bäst tror ni?
Känns iallafall skönt att det finns något alternativ att prova kommande vecka…..Började verkligen misströsta……

Det får du känna efter själv, blir till att gissa vad som fungerar bäst för dig, och kanske testa olika sätt.
Finns de som äter ordentlig frukost och sen inte fören de kommer hem.. men så är det ju den sociala biten och så är det rätt skönt med rast och äta en bit!
Jag har ungefär samma tider som du och äter inte så mycket på morgonen, utan på vardagar är mitt huvudmål på kvällen.
känns som jag missat någon viktig del eftersom det inte händer något men jag nördar runt och kan inte se vad jag gör för fel. Jag tror jag kommer bli allt för hungrig om jag hoppar lunch men funderar på att minska med ett ägg både på frukosten och i lunchomeletten. Vad tror ni om det? Kommer det överhuvudtaget att ha någon effekt? Ägg är ju som bra mat och jag trodde man kunde äta rätt många per dag..
Jag vill så gärna ha tips på vad jag kan förändra!!!.

Jag höll på i tre månader och velade innan något som helst hände, tills jag en dag lyssnade på mina hungersignaler.
Halverade frukosten och blev hungrig vid lunch, senare försökte jag slopa frukosten men det var inte så lyckat då jag äter den mat som serveras på jobbet och den kan ibland vara lite dålig, mycket kolisar o lite kött och då äter jag bara köttet och grönsaker.
Sen kan det dröja 9 timmar innan jag äter nästa gång.