2 frågor om kokosmjölk
Först och främst undrar jag om det är tillåtet att äta mycket kokosmjölk? Jag älskar kokosmjölk, och ibland händer det att jag själv äter en hel burk över en dag. Är det dumt av mig?
Sedan undrar jag om det går att få tag på ren kokosmjölk, sådan som inte består av 60% kokosextrakt och resten i princip bara vatten och stabiliseringsmedel och sådant? Finns det något märke som säljer kokosmjölk som bara är kokosmjölk och inte massa vatten?
Tacksam för svar. :)
du får väl räkna på kolisarna och se om det ryms i din valda tilldelning! Annars är det väl ingen som kan hindra dig, det finns väl inga förbud vad jag vet!
Jag skrev en massa dravel som jag trodde var sant här men kollade upp och det var fel…. så jag tog bort det! 

Ligger ungefär som mjölk i kolhydratandel 3-4% nånting.
kokosgrädde är mera koncentrerat men dyrare.
JAg rekommenderar Santa Marias kokosgrädde i Thai-serien. "Extra Creamy Coconut Milk" heter den. 3% kh, 3% protein, 18% fett. 80% kokos, 20% vatten, inga tillsatser.
Det finns också andra sorter som klarar sig utan de där 2-3 olika stabiliseringsmedlen som brukar finnas, men kommer inte på nån på rak arm. Bäst att kolla runt i butiken när du handlar nästa gång.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus