Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1329 ggr
lchfny
0

LITE lite viktnedgång äntligen !!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det nu det händer ???? Första viktnedgången på 10 veckor

0,8 kg sedan förra fredagen. Jag har inte gjort några ändringar i kosten eller motion. Kanske Kanske kan man hoppas på att kroppen börjar fatta eller vad tror ni ?

Tips på brödrecept önskas provade oopisar men det var ingen hit tycker jag. Har inhandlat solrosfrö och sesamfrö behöver väl kanske något "mjölaktigt" ????

odezza
0

Grattis! Kroppen har kanske börjat fatta… Glad

Något brödrecept har jag inte, det enda jag gör i brödväg är oopsies, som jag sedan använder till varma mackor.

"still lost in space and time"

Zepp
0

0,8 Kg på en vecka är mycket, men då ingår säkert en naturlig variation.

Såvida man inte är väldigt överviktig så verkar 0,5 Kg i veckan vara en snabb viktnedgång.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

lchfny
0

Jamen 0,8 kg på 10 veckor tycker jag är väldigt lite…..Obestämd

(hur mycker kolhydrater är det ungefär i ett glas rött torrt vin ?)

JAUS
0

#3 Du tänker fel, du ska inte räkna in en viktplatå när du kalkylerar viktminskningstakt. Så Zepps sätt att tänka är mer korrekt.

[maxxtro]
0

Sockerhalten i vin kan du hitta på respektive vinsida på Systembolagets hemsida. Varierar nämligen från vin till vin.

Zepp
0

För mig tog det tre månader innan något som helst hände, sen rasade 7 kilon i snabb takt.

Efter det så har jag bara tappat 2 kilon till, men jag är betydligt liberalare nu än då jag gick ner.

Oandra sidan.. jag går inte upp mer.. snarare ner om även långsamt.. har hittat någon livsstil jag kan hålla resten av livet.. inga som helst problem.

Hade man bara sluppit jobba och vara social skulle jag utan vidare kunna lägga bort några kilon till.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

odezza
0

Hittade ett mandelbröd på Birgitta Höglunds Mat, kanske kan det vara något…?

"still lost in space and time"

isalu507
0

Och om du verkligen vill gå ner i vikt, så kanske du ska lägga bort tanken på bröd ett tag då många är gjorda på ingredienser med rätt högt kolhydratinnehåll (nötter, mandel) utan istället äta ordentlig mat Glad

lchfny
0

noterar här för min egen del -0,7 kg. denna vecka trots mens. Jag började med D-vitamin samt kokosfett i mitt tee ca 2 ggr om dagen. Inget rasande tempo på viktnedgången men i rätt riktning äntligen iallafall….. (totalt 1,5 kg efter 11 veckor och det är först de här 2 sista veckorna det har hänt något alls…)

lchfbarbie
0

Å, grattis till dig! Jag har hållit på lika länge ungefär och jag tycker också att jag märker lite skillnad på vågen och kroppen. Eftersom jag gått upp ett par kilo på lchf vågar jag inte ropa hej än, men ngt håller på att hända här med…

lchfny
0

+0,3 :(  (-1,2 på12 veckor)

Cessy
0

Ja men det är ff. runt/efter mens o innan vätskan helt släppt taget så går i varjefall alltid jag upp o konstigt nog mest efter när man tror att det är över. Håller tummarna för att nästa veckas vägning blir bättre för dig!

lchfny
0

Snart ger jag upp !!! Vad är det som händer eller rättare sagt inte händer? Förra veckan upp 0,3 och denna +0,5 från det. Dvs.-0,7 totalt på 13 veckor.

Jag mår ju jättebra, sover bra, orkar mer på träningen. Men ack så dystert att det inte märks på vågen eller måttbandet.

Snälla hjälp mig!! Vad äter jag för fel. Har skrivit detta massa gånger. Min.mat krånglar så någon får gärna kolla över detta……

En typisk dag ser ut så här.

Frukost: 2 ägg,1/2pkt bacon stekta i smör, Tee med 1 sukett + cocosfett.

Lunch: omelett på 2 ägg+1 skvätt grädde,liten tonfiskburk, ost.

Middag: Färsbiff,sås på grädde el. cf + broccoli.

Ev.kvällsmål: absolut inte varje kväll: cf med lite hallon + tee m. cocosfett eller  en lchf "macka" m. phiadelfiaost o. kalvsylta.

Mitt enda fusk någongång i veckan är en liten liten bit mörkchoklad alt. någon näve mandlar.

Snälla snälla hjälp mig. Vill så gärna att detta ska fungera.

Jag vet att det är mycket värt att må bra men ett tecken och lite fart i viktnedgången vore så himla skoj. Har väntat sååååå länge nu.

Tack å Hej !!