Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2404 ggr
LatMask
0

Vi är 470 936!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, i alla fall om man räknar 5 % på nuvarande folkmängden i Sverige. Det ni!

(Jag la detta under Medlemmar, för även om inte alla är med i KiF, är de presumtiva medlemmar…)

maxiq
0

3,1% av alla LCHF-ätare är medlemmar här så det finns tillväxtpotential m.a.o.

Skrattande

LatMask
0

De senaste åren har jag märkt på mitt stora ICA-MAXI hur "fett-hyllorna" har växt. Tidigare fanns det t ex en pall för stora äggförpackningar, nu finns det tre. Det finns massor av olika smörmärken osv osv

(Tyvärr är godisavdelningen enorm också).

Men det här måste väl BETYDA något? Jag tror inte att kundunderlaget har ökat så mycket, det är kunderna som gör andra val. Fast ibland när jag gluttar i kundvagnarna får jag nästan slag…

LatMask
0

Är Henrik Nilsson, ishockeyspelare, med på KiF? Är förstås intresserad utifrån ett rent vetenskapligt synsätt! Att han såg grrr ut på TV4 spelar ingen som HELST roll i min förfrågan… Kyss

Aliki
0

Apropå glutta i kundvagnar……Jag stod vid mejeri och bredvid mig en ung pappa med typ 4-åring som tjatade till sig en youghurt och pappan sa: - Ok! Men den där får du inte välja för den är light, välj en annan!

Då blev jag så glad, rörd och stolt över pappan…Glad Samhörighet på någotvis……Mysigt!

LatMask
0

Å, Aliki, det var ju härligt! Tänk en liten unge som får lära sig att light inte är bra, det är ju fantastiskt!

Margareta
0

#4 Toppen när barnen lär sig att inte äta light. Jag kämpar samma visa med min 17½-åring och hon har förstått budskapet och böjer sig bara om det är någon särskild smak hon suktar efter! Jag försöker få henne äta fet naturell yoghurt med bara lite fruktyoghurt i, men det är inte helt lätt. Hon är för gammal och trotsar gärna sin lilla mamma :-) även om hon vet vad som är bäst egentligen!

Numer pensionär i Nynäshamn

LatMask
0

Apropå att glutta i kundvagnar: Jag åker ibland med samma buss som en gravt överviktig man. Jag tror han är förtidspensionär. Han är kring fyrtio.

Häromdagen stod jag bakom honom i kassakön, och jag ville nästan gråta när jag såg vad han lade upp på bandet: Flaska efter flaska med läsk, vitt bröd i mängder, kalaspuffar, marmelad, godis… ja, ni förstår. Det mest näringsrika var väl ett paket kaffe.

Det var så sorgligt att se. Inte bara att allt innehöll massor av socker, utan framför allt att det inte innehöll någon NÄRING. Han köpte inte ens kyckling eller nåt. Snacka om kolhydratknarkare!

Vid femti kommer han att vara död eller i alla fall gravt sjuk - vilket han i och för sig kan vara redan idag.

Margareta
0

#7 Ibland är det svårt att vara tyst.

Jag vet många som kommit på bättre tankar för att "någon" LCHF-are vågat berätta tex vid kyldisken när det varit dags att välja matfett.

Vi får ibland läsarbrev till LCHF-magasinet där folk berättar att någon sagt typ "smör är bättre än margarin" och hur de sen gått hem och börjat Googla och kommit på bättre tankar antingen via Annikas blogg eller Kostdoktorn.

Samtidigt är det en balansgång för man vill ju inte bli jämställd med andra missionerande dörrknackare… Skäms

Numer pensionär i Nynäshamn