All inlusive och LCHF?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag och barnen skall på semester en vecka på påsklovet. Vi kommer att bo på en av Fritidsresors Blue Village (på Mallorca) och har beställt All inclusive. Jag är inte speciellt orolig för lunch och middag eftersom det är buffé och det brukar inte vara något problem att få till en vettig LCHF-kost med kött/fisk och grönsker för min del (barnen äter "vanlig mat".) Däremot funderar jag lite över frukosten. Någon som har erfarenheter. Måste jag ta med en äggkokare eller klarar jag mig ändå?
/ Monika
Säg den "riktiga" hotell frukost som inte innehåller olika typer av ägg, bacon och korv?
Annars..ring och fråga dom?

Hotell brukar vara värdelösa på ägg, dom hårdkokta är gröna i gulan och dom löskokta är halvråa och varma när dom bärs in, efter ett tag blir dom väl löskokta men när? Det enda hotell jag stött på som faktiskt kunde koka löskokta ägg var ett i Bergen, Norge. Annars så brukar det ju finnas äggröra vet inte hur kvalitén är på den emellertid, den enda jag prövat var på en dansk båt och den var botten, men den såg konstig ut som gelé ungefär, vilket inte är det vanligt med hotellens äggröra
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Fråga hotellet? Numera är det vanligt med fejk-äggröra, te.x., så det är inte fullt så intressant av andras erfarenheter om det inte gäller just ditt hotell.

Tycker nog just hotellfrukosten brukar var det bästa, har ofta ätit så jag inte orkat någon lunch.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag har rest flera gånger med all inclusive och det har alltid funnits möjlighet att beställa stekt ägg eller omelett med valfritt innehåll som görs medans man väntar.
Tack för era svar! Det låter som om jag kan klara mig. Stekt ägg eller omelett är ju toppen.