Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2157 ggr
monika71
0

All inlusive och LCHF?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag och barnen skall på semester en vecka på påsklovet. Vi kommer att bo på en av Fritidsresors Blue Village (på Mallorca) och har beställt All inclusive. Jag är inte speciellt orolig för lunch och middag eftersom det är buffé och det brukar inte vara något problem att få till en vettig LCHF-kost med kött/fisk och grönsker för min del (barnen äter "vanlig mat".) Däremot funderar jag lite över frukosten. Någon som har erfarenheter. Måste jag ta med en äggkokare eller klarar jag mig ändå?

/ Monika

Yamuna
0

Jag var i Turkiet i somras på en allinclusive. Hade precis fått veta att jag hade fått diabetes typ2 och hade börjat med LCHF innan jag åkte. Var som du bekymrad över vad jag skulle äta.

På frukosten fanns det alltid kokta ägg, de hade majonnäs i stora flaskor men matfettet var jag inte säker på. Sen fanns ju massor med olika ostar, oliver, fet youghurt, feta rökta korvar.

Det går bra även om man går och suktar efter alla godsaker man får avstå. Då tyckte jag det var svårare med flygplansmaten.

Ha en fin resa!

lizzzie86
0

Finns mycket man kan äta, ägg i alla former, svårigheten är att inte äta all frukt, pannkakor, bröd och wienerbröd.

Aniara4
0

Det brukar alltid finnas ägg. När vi bodde på ett all inclusive-hotell på Teneriffa hade de en person som stod och stekte omeletter med valfri fyllning på beställning, men det var iofs femstjärnigt (märktes inte på priset!). Det svåraste tyckte jag var att gå förbi dessertbordet två gånger om dagen. Och mycket riktigt så sket det sig rätt snart också! Skäms

monika71
0

Tack för era svar. Det låter som att jag kan klara av frukosten. Det låter ju suveränt med valfri fyllning i omelett. Vet inte jag kommer ha sådan tur, men kokta ägg är helt OK också. Och sovlet till frukosten blir nog mumma!

Om jag äter tillräckligt mycket fet och proteinrik mat och håller mig till kolhydrater i grönsaker och feta mjölkprodukter så brukar det inte vara något problem med desserter. Jag kan tillåta mig en del bär och nötter utan att trilla dit på sötsuget också. Men visst är det helt rätt med ett varningens ord om dessertbordet.

Aniara4: Jag hoppas det gick hyfsat snabbt för dig att reparera semesteravsteget.