Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2571 ggr
Jojo55
0

Stabilisera vikten

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När man inte vill gå ner mer men inte heller gå upp, hur gör man då? Det är i sanning något jag inte vet! Hela mitt liv har jag antingen varit på väg upp eller ner i vikt!

Hur gör man? Kommer jag att kunna börja äta lite kolhydrater? Ibland längtar jag så efter gott bröd, speciellt ett grovt mörkt bröd som finns på Liselottes bageri här i stan. En skiva av det och mjukost-himmel så gott! Bara en skiva på helgmornarna? Skulle vilja äta rotfrukter någon gång och kanske en lite, liten bulle, bara någon gång i månaden. Kan man göra sånt tror ni?

Jag skulle så himla gärna vilja STÅ STILL i vikt när jag är klar! Är det någon som har erfarenhet av att nå en lagom vikt och sedan stått still där? Hur gör ni?

Pasi
0

Bästa sättet torde vara att göra som de flesta djur gör, och alltid har gjort - käka det man är avsedd för - då får man normalt den vikt och hälsa som var tänkt.

Jag har nått en stabil vikt, men den pendlar med årstid, stressnivå osv, vilket jag tror är väldigt normalt.

Om man vill stoppa i sig bullar, bröd, kemikalier osv bestämmer man själv; man får göra valet utifrån om man anser mervärdet är större än konsekvenserna.

Jojo55
0

Vore ju kul att veta vad min kropp tycker den ska väga? Än så länge verkar det som jag går ner ett halvt kilo i veckan. Jag är 157 cm och väger för tillfället 61 kg. Nåja, det får väl bli en överraskning!

Jojo55
0

Okej, jag fattar, det där med vad jag ska väga behöver jag helt enkelt inte lägga mig i. Jag behöver bara äta artegen föda så hamnar vikten där den ska och förblir där. Fick ett litet tankemässigt återfall bara, nu vinkar jag adjö till Liselottes bageri. Spännande…

Pasi
0

#3 ...nu vinkar jag adjö till Liselottes bageri.

*Lol* Det gör du nog rätt i.Flört