Vem vill smaka?
Jag vågar :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fy sjutton vilken innehållsförteckning, nej tack! 
Kryddblandningen var intressant. Visste inte att rismjöl, jästextrakt och stabiliseringsmedel var klassade som kryddor, och "fiskbuljong" är väl inte precis noggrant definierat det heller. Innehåller säkert en massa tillsatsämnen det också, inklusive smakförstärkare och/eller ännu mer jästextrakt.
Tur att nyckelhålsmärkningen finns så man snabbare ser vad man ska lämna kvar på butikshyllorna.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
På liknande sätt ser väl många innehållsförteckningar till färdiglagad mat ut, tyvärr.
Här är vi faktiskt inne på det som jag tycker att LCHF har gemensamt med Mats-Eric Nilsson och Äkta Vara. Dvs att de allra flesta som äter enligt LCHF också undviker en massa konstiga tillsatser. LCHF är så mycket mer än bara minska på kolhydrater och öka på fett 
/Désirée

Jo det stämmer bra, i samband med övergången till LCHF började jag läsa innehållsförteckningar och ratade alltför många kemiska smörjor
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Vem av oss köper ö.h.t. halv eller helfabrikat?
Mat typ "Fiskepudding" kommer inte över min tröskel nuförtiden. Vilken sörja.
Man kan ju göra egen fiskpudding 
Det är ju läskigt att man får kalla det livsmedel. Och så finns de människor som säger att naturligt fett är farligt.
Hur kan man vara motståndare till vanlig mat och tycka att stabiliseringsmedel, E ,surhetsreglerand och modifierad är helt ok på tallriken

Men snälla Ni! Det innehåller ju bara 4 % fett och paketet är dessutom märkt med det vackra gröna nyckelhålet. Till yttermera visso, denna "mat" är enligt Livsmedelsverket den bästa föda vi kan inta. Om det stått 8 gram arsenik hade det nog inte gjort så mycket, nyckelhålet är ju där.

Märkligt att ett land med så lång kust och så stor fiskeindustri har ett sådant sug efter sådan här "förädlad" mat.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Vilken härlig fisk som innehåller mer kolhydrater än protein
#11- Dags att omdefiniera ordet "förädlad" kanske…?
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#13 - Jag skrev njuffar runtom för säkerhets skull.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Måste säga att jag är besviken på deklarationen..
Jag vill veta var allt det andra är fiskat.. t ex skummjölken, alla de 'utrotningshotade' stärkelsearterna och kemikalierna, inte bara fisken. 
#15 - Det vågar de nog inte tala om, för då får de inget sålt.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus

Jag puttade upp en annan tråd med Pasis smarriga laxlåda, en fiskpudding som heter duga. Otroligt god och enkel att göra.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...