Hjälp! Svårt att gå ner i vikt
Hej!
Jag har nu kört lchf ända sen första veckan i Januari och jag står still på både våg och måttband.
Tidvis så har jag fuskat och ätit socker då jag tycker det är jättesvårt att sluta med sockret eftersom jag har varit beroende av det väldigt länge. Jag känner mig lite ensam då det känns som att alla andra som börjar med lchf säger att det går så himla lätt det här med att sluta med sockret och att från dag ett så har dom inget behov längre av att äta nått sött.
Hur funkade det för er? Och kan någon säga vad jag ska göra för att gå ner i vikt? Jag är ca 164cm och väger ca 66kg. Jag skulle vilja gå ner till ca 55. Så snart som möjligt gärna! Eller i alla fall att jag börjar se nån skillnad.
Jag har också läst att om man nu kör lchf och inte ser nåt resultat så kanske det inte passar en?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Du kanske inte har uteslutit allt du inte tål och på så sätt fortsätter att underhålla sug?
http://johannaskost.blogspot.com/2008/07/om-att-ha-matbegr.html
svårt att sluta med socker, jag har inte lyckats så bra, helgerna är svårast.
Du har ingen övervikt direkt så det kanske är därför det är svårt att tappa kilo, har hört att lchf "neutraliserar" vikten.
Jag äter lchf för att min mage ska bli bättre, har crohns sjukdom. Mår mycket bättre om jag sköter mig :) är 165 lång och har gått ner från 65 till 60. Var nere på 57 men slarvade en hel del. Målet just nu är att hålla mig under 60 :) Vikten är inte det viktigaste för mig

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
äsch, jag vill bara titta in och säga: kämpa på nu; ge det åtminstone sex månader! och så skulle jag vilja rekommendera dig att läsa tex skaldemans "ät dig ner i vikt". jag gjorde det i förra veckan och fick en hel del tankeställare under läsningen. om det jag själv stoppade i mig i tron att göra rätt tex. kanske kan den hjälpa dig lite.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan!
Tror inte att du hört ofta att suget försvinner från dag ett? Det brukar ta minst tre, fyra dagar och då krävs det att man är konsekvent och ganska så strikt.
Jag vet inte hur du har ätit, men om man fortsätter med sådant som yoghurt, bär, någon Finn crisp ibland och liknande under dessa första dagar, så kan man kanske räkna med att inte bli av med sockerklådan till 100%.
Det är tyvärr inget bra utgångsläge att vara otålig och vilja ha snabba resultat på vågen, samtidigt som man gör återkommande avsteg i form av socker- för att tillsist börja tveka och fundera på om LCHF inte passar en själv när resultaten uteblir.
Kanske du behöver gå igenom exakt vad du äter och fundera på om LCHf är något för dig, och sedan börja om ifall det är vad du vill? Lycka till, hur du än gör!
Hej hej! Tack alla för era råd!
Inser att jag på nåt sätt lyckades skapa två likadana trådar och den andra tråden hittar ni här http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d90b8d5c5c6a7296100023b-hjalp-det-funkar-inte