Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1792 ggr
navarro
0

Dietist varnar för kolhydratsfobi!! Nyheterna igår

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu vet dom inte hur dom skall kunna förneka vad som är bra och inte för oss påverkbara individer. Kalla det fobi är ganska fräckt. Själv har jag blivit nästan frisk. Skriver nästan eftersom det visade sig att jag har kol, enligt läkare  på grund av 50 års astma och rökande föräldrar. Har själv  aldrig rökt. Men så bra som jag mår, kan dom kalla det vad dom vill, eftersom det undan för undan visar sig att LCHF är bra för hälsan.

Var hos en dietist och hennes råd var att jag skall dra ner på griskött, inte äta smör till allt och öka frukt och grönsaksintaget.

Luccy
0

Bara att inse Anna Ottosson lär inte det vi tycker är bra och vet är bra. Jag vart lite sur på att dom vinklade lchf ätandet så extremt, men hur många äter biff till frukost? Dessutom låter det extra dyrt……suck pust stön. Men det är härligt att det pratas mer om lchf hela tiden det får vi fira och tacka alla som ligger bakom det.

kaisakavat
0

För att uttrycka mig lindrigt så blir jag bedrövad vid åhörandet av nämnd Ottosson. Så okunnig, men tyvärr så synlig. Eller ja, visst får hon synas för mig, bara inte i de här sammanhangen..

Såg inte inslaget. Sa hon 'fobi' om LCHF? Hur formulerade hon det?

Låter väldigt magstarkt att kläcka ur sig nåt sånt..

#1 Jag äter biff till frukost ibland. Alltså färsbiff..  Skrattande

nyborjare08
0

Ja jag såg inslaget på TV4-nyheterna igår kväll. Bedrövligt är bara förnamnet. Reportern gick bara på Ottossons och LCHF-skeptikernas ord. Men Henrik, lågkolhydrat-ätare, som ställde upp och blev intervjuad var bra! Är han aktiv här kanske?

gun92884
0

… Laura hos lowcarb.about.com hade en liten artikel om hur man kan forklara carbs for nyborjare sa det inte blir sa forvillande … kanske kan vara till hjalp nar ni maste forsvara ert val … jag har ju sa'n tur att jag inte ser era program sa behover inte oroa mig over dem eller blaskor med villolaror … det betyder naturligtvis inte att det inte finns samma sk*t har; bara att har maste man leta aktivt efter det eftersom det (annu) ar valdigt sallsynt att det ar allmanna diskussioner i detta amneSkrattande

http://lowcarbdiets.about.com/od/carbohydrateinformation/a/carbohydratefood.htm?nl=1