Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2301 ggr
gun92884
0

... mer kaffe, mindre hjarnblodningar ?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

lizaohman
0

Mer sånt här, när jag började med LCHF för ganska precis 2 år sedan så började jag också dricka kaffe. Minns inte varför jag tyckte att jag kunde göra det helt plötsligt efter att ha varit utan i många år. Möjligen att jag läste att det inte var så farligt för blodtrycket som man trott och LCHF ska ju sänka blodtrycket dessutom. Älskar kaffe och njuter ännu mer när jag läser sånt som får mig att tro att kaffe är nyttigt för mig ;D

Innerst inne tror jag inte att kaffe är nyttigt, men jag nöjer mig med att tänka att det inte är så förskräckligt farligt som jag är lärd att tro. Och har jag fel - kaffe är jättenyttigt - så går jag ju inte miste om hälsovinsterna, eftersom jag slurpar kaffe varendaste dag, tre stora muggar blir det varje dag!

Lojs
0

#1 Åh, en till som började med kaffe ungefär samtidigt som lchf-start. =) För min del var det nog en variant av att byta ett beroende mot ett annat, dvs kaffe istället för socker. Jag dricker ju mycker hellre 2-3 muggar kaffe om dagen än vräker i mig raffinerat socker.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

karinafp
0

Mindre hjärnblödningar eller färre?

gun92884
0

… det ska naturligtvis vara 'farre' … jag anvander bara svenska nar jag skriver har sa du far val ha overseende med mina misstag Skrattande

lizaohman
0

Inte omöjligt att det är både ock - färre och mindre blödningar ;D

gun92884
0

… men artikeln pratar om farre Glad

Pasi
0

#1 Jag har aldrig sett nåt som tyder på att det skulle vara onyttigt med kaffe. De få studier som finns, visar alla på mindre risk för hjärtkärlsjukdomar etc hos kaffedrickare - dvs tvärtom mot vad myten säger.