Sockerfritt godis?
Min svåger har börjat intressera sig för lchf, han är duktig men har det lite svårt med godiset… Nu har han frågat mig om det är ok med sockerfritt godis. Jag gissar att det bara är sötningsmedel/sockeralkoholer som kroppen inte kan ta upp ändå, men… Någon som vet mer?
Jo, jag vet sötningsmedel är djävulens påhitt… 
Så min fråga gäller bara om man kan äta sockerfritt godis och ändå gå ner vikt.
Det vet jag inte om det finns ? det står ju på pappret/påsen att sockerfritt med, knappast
öhhh… jag förstod inte alls ditt inlägg# 1
Vissa kan äta sockerfritt (=artificiellt sötat ) godis och gå ner i vikt. Man får testa helt enkelt.
jahaa, ja som pennylane1 skriver är det väl så.
Man går ju säkert i ner i vikt.
Ursäkta att jag skrev så FEL!

Har testat både det ena och det andra vad gäller sockerfritt godis. Det mesta verkar innehålla sockeralkoholer som kan ha laxerande effekt och äter man för mycket (det behöver inte vara MYCKET) så blir jag dålig i magen…
Har insett att det inte direkt är värt det….
Men det gäller allt från läkerol till viktväktarnas godis m.m.
Skulle vara trevligt om man fick tag i godis sötat med stevia. Men jag tror man måste åka till Japan för att hitta det…
det här är en gammal tråd men jag har en fråga som passar in väl tycker jag… hur funkar det med godiset som finns på mindresocker.com? ex http://www.mindresocker.com/produkter/drops_(bon-bon)/23457__assorted_candy/ det står att det innehåller 0 kolhydrater. sockret verkar endast bestå av sockeralkohol..?
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se