Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 6186 ggr
Gose
0

Mirakelnudlar

Är det någon som smakat dom ? Låter ju perfekt om man saknar nåt till köttfärssåsen tex :)

[stuxen]
0

Som jag förstått det det samma som shirataki nudlar och de skall vara helt smaklösa men absorbera smak väldigt bra.

100 % fibrer och helt ok lchf mat.

Men samtidigt ger de ingenting till kosten utan fyller bara ut och mättar.

Köpes på

http://fitnessguru.se/shop

saraaho
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har ätit dom, beställde från bodystore innan LCHF och då främst för att de var i princip kalorifria…suck.

De var totalt smaklösa ser ut som maskiga nudlar och ligger i vatten. Men fungerar som bra utfyllnad och substitut för pasta så helt ok. Totalt värdelösa ur näringssynpunkt dock..

Gose
0

Okej…får väl prova Glad Tack för infon *L*

JAUS
0

#2 Nja, inte totalt värdelösa. Shirataki består av vattenlösliga fibrer och vatten. Vattenlösliga fibrer till skillnad från olösliga fibrer ger faktiskt lite energi genom att bakterier i tjocktarmen bryter ner dem till korta fettsyror. Vi människor är dock inte särkilt bra på detta så vi tar endast uppskattningsvis upp endast 2 kalorier per gram.

saraaho
0

#4 Jaså, skumt för enligt förpackningen skulle de innehålla ca 5 kalorer per 100g?  :P Spelar mig dock inte så stor roll.

JAUS
0

#5 Ja, traditionellt så räknas inte kalorier från fibrer på innhållsförteckningen, men det kommer nog att bli ändring på det snart enligt Livsmedelsverket. Eftersom fibrerna omvandlas till fettsyror ska kalorierna från dem inte räknas som kolhydrater utan som fett.

CaithSith
0

Finns det ingen butik man kan köpa dem från?

gun92884
0

Ni som hittar dem, kop pa er eftersom importen kommer att forsvinna under ett tag.

Har kommer det ingenting nytt fran Japan eftersom risken att det ar contaminated fran karnkraftsolyckan ar sa stor. De raknar med att en batleverans tar ungefar 3 veckor, sa det som redan finns i affarerna ska vara OK …