1-2 msk sukrin om dagen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sedan jag återupptog LCHF har jag ätit ca 1-2 msk sukrin om dagen. Jag har gått ned 13 kg sedan 1 december. Det triggar inte min hetsätning och jag håller min diet mycket bättre. De 1-2 msk är fördelade på 1 tsk i te på morgonen, 1 msk i yoghurt och ibland om jag äter något bakat med sukring tex. bröd eller en muffin.
Om man bortser från att det är dyrt och att vissa LCHFare inte gillar sockersmak (jag är uppenbarligen inte en av dem) och att vissa blir triggade av söt smak (again, not me)… Är det farligt?

Triggar det inte sotsug sa ser jag inte na'n fara …
Jag har atit erythritol (sukrin) dagligen i manga ar och har inte sett nagra daliga effekter … nu ar vi ju alla olika, och det beror naturligtvis ocksa i VAD som sukrinet stoppas … min andel gar pa grekisk yogurt och i bakverk (gor pepparkaka/saffransbrod/kardemummabrod pa basreceptet pa fiberhuskbrod) som jag ater litet av varje dag.
Visst ar det lattare att halla sig pa den smala vagen om man kan ata det man kanner for … och om jag har last ratt bland insandarna sa ar det sockersug som gor att folk trillar dit … sukrin kan vara en raddning for manga … detta ar nu bara MHO (My Honest Opinion) …
Utan att vara nån expert, så kan jag inte tänka mig att det är farligt om du inte själv reagerar negativt på det. Det är ju en rätt liten mängd du äter åxå, mycket bra det.
Själv har jag bytt ut endel av min ranson kaffe till naturelle myntate - och tycker det är gott med en skrutt sukrin i. Kanhända jag gör det till en rutin.. 
För mig återstår det att smaka/uppleva, men jag har beställt så snart nog så får jag med veta vad ni pratar om.
Sukrin är helt OK att äta, det höjer varken blodsockret eller insulinet. Som mest har jag nog fått i mig 1dl sukrin under en dag.