Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2093 ggr
[Fru Päronskaft]
0

Stöttande familj?

Lyckliga alla ni som kör LCHF/GI tillsammans med era äkta hälfter/sambos/familjer!

Jag har en rätt så knepig situation härhemma med en man som inte vill lyssna eller själv läsa på i tex "Matrevolutionen" (som jag låter ligga framme lite överallt). Han avfärdar precis allt jag säger med att detta bara är en tillfällig nyck, en modediet och att det är självklart att mättat fett är farligt. Detta trots att jag varit mycket intresserad av ämnet i flera år och faktiskt har goda kunskaper och svar på tal i nästan allt vi diskuterar. Han kommenterar och lägger sig i vad jag äter vid varje måltid.

Det största trätoämnet är naturligtvis vad våra två (8, 10) barn ska äta och inte äta. Fick han som han ville skulle de födas upp på lätta och minimjölk….Socker, chips och läsk har han inga problem att mata dem med. Tack och lov är det jag som står för handlandet och den mesta matlagningen.

Är det någon därute som faktiskt lyckats omvända sin livskamrat/andra i omgivningen? Till saken hör att jag är normalviktig och alltid har varit, har haft i princip samma vikt hela mitt vuxna liv. Kommer alltså aldrig att ha några fantastiska viktnedgångsresultat att visa upp. Jag äter LCHF-inspirerat för att hålla mig frisk och pigg. Jag är inte alls speciellt strikt, men har med mig tänket vid varje måltid, hemma eller borta. Äter det som bjuds, men i de portionsstorlekar som passar mig. Jag vill verkligen ha ett liv utan livsstilssjukdomar och krämpor, det är min drivkraft.