Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1294 ggr
kcp
0

Hungrig men lat i köket

Jag är ny medlem på jakt efter lättsamma men goda recept. Jag har hittat en del men inte lärt mig hur man sparar ännu

nobban7
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej och välkommen!
Just nu tror jag inte det funkar att spara/bokmärka recepten Obestämd

Mitt lättsammaste recept:

Lägg lövbiff i smord ugnsform, krydda, täck med färsk spenat, skiva ost över det och kör i ugnen (225 grader kanske) tills osten börjar bli brun i kanterna. Häll över lite grädde och låt den koka in. Skär i bitar och är varm eller kall.

Pussgurkan
0

Jag äter bacon och ägg då jag är lat … eller kyckling och bea.sås

Zepp
0

Köttfärs med lök och grädde är både gott och latmansgöra!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Beate
0

Smält en bit ost i micron (gärna Morbier eller Raclette) och ät tillsammans med några skivor skinka och kokt blomkål. Superenkelt och jättegott!

kcp
0

Tack för era tips de kommer väl till pass nu när jag börjat tröttna på min favorit "Falsk pasta med ostsås" dvs riven vitkål stekt med bacon och toppad med creme fraiche och ost, kryddat med peppar och vitlök.

Beate
0

#5: Mmm, det lät gott!

Zabina
0

#5 Det lät riktigt gott! Måste testas!

Bacon och ägg är verkligen toppen när man inte har lust att ödsla tid i köket. Köttfärssoppa med vitlökscremefraisch är också smidigt. Om jag inte är jättehungrig brukar jag rulla ihop skink- eller ostskivor med majonäs i!

Brynhilde
0

Fräs köttfärs och strimlad vitkål i smör och curry. Häll på vatten eller grädde och låt det puttra tills kålen är lagom mjuk. Funkar också med creme fraiche eller kokosmjölk.

Omelett i stekpanna är hur enkelt som helst. Bara ägg och vatten/grädde (ca 1msk/ägg). Den går att fylla med precis vad som helst.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Margareta
0

Vi använder äggkokare och har kokta ägg i kylen.

Ägg, majonnäs och tonfisk spetsas med lite strimlad purjo och ev lite chilipeppar och flingsalt.

Kräver ingen matlagning alls om man har äggen färdiga.

Numer pensionär i Nynäshamn