I dagens Efter Tio med Malou
Se gärna dagens (tisdag) avsnitt, i slutet av programmet. Kan vara sista 20 min. Där finns en expert på kost Charlotte Erlandsson (hon har eg dubbelnamn). Hon säger att hjärnan behöver kolhydrater och dom som äter sådan extrem kost där man tar bort dessa har visat att dessa människor är långsammare och det har gjorts tester som visar att man inte kan t ex räkna baklänges mm. 
Huuu, att detta får vara oemotsgagt!
//Fat makes Me fit//

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan både gå, och räkna baklänges
Hmm, det måste vara genetiskt! Du har tur med andra ord, som kan detta trots kolhydratbristen!
//Fat makes Me fit//
HA HA HA.. jag var ju tvungen att testa bara därför.. och jo, jag kunde räkna baklänges.
Jag tycker att det har större effekt, alltså det där med att man blir långsammare och dummare, om man inte får sova under en längre period. DÅ klarar jag inte av att räkna baklänges.
Men efter över 4 månader med "extremkost" så klarar jag fortfarande att räkna baklänges, tänka klart och kan hålla en argumentation. Jag måste ju vara ett mirakel ;-)
@marikard: Det måste vara turen hos dig med som gör att du kan allt detta så bra!
Det värsta tycker jag är att det för många människor blir en sanning, när denna "expert" säger så här. Utom vi då, som är så korkade och tror att kolhydratfattigt är bra, för vi kan ju inte tänka längre!
//Fat makes Me fit//

Nu blev jag orolig. Jag kunde inte räkna baklänges. Däremot kan jag gå baklänges, om det nu räknas?
Undrar om dessa "tester" utfördes på andra eller tredje dagen av omställningen.
Hon sa en vettig grej iallafall; undvik vetemjöl.
Ja, och hon inte var så rädd för fett, längre.
Men kolhydrater är tydligen LIVSNÖDVÄNDIGA! Vi fungerar inte annars!
//Fat makes Me fit//
Hepp! jag både pratar och för mig bättre med kolhydrater.
Häll i mig några öl så skall ni få se en både vältalig och otroligt snygg man :)

Agneta
Iof - i dagens stressade och hyperaktiva samhälle är det kanske inte så dåligt med en drös långsamma och segtänkande individer - det kan ju få allt att lugna ned sig en smula. Vi kommer iallafall inte gå in i väggen mao - men deprimerade kommer vi tydligen bli ändå så det är väl hugget som stucket ;-)
Jag kan stå på händer OCH räkna baklänges. Det ni!
Men så äter jag chips, bröd, pasta, ris, socker och andra saker som hjärnan måste ha för att överleva, också.
*garvar* men allvarligt - ingen kan väl ta en sådan kommentar seriöst? Vare sig det kommer från en "kostexpert" eller ej.
Dagens skratt, i alla fall! :D

Just det att det kommer från en "kostexpert" gör att jag känner mig lugn.
tudorrr, det är väl i MIG som dom där ölen ska hällas, för att DU ska bli snyggare och snyggare… 

Får man extra poäng om man både kan räkna och gå baklänges SAMTIDIGT?
Hur är det möjligt utan kolhydrater!! 
Agneta

Jamen rent fysiologiskt har hon ju rätt! Kolhydrater är livsnödvändiga, fast hon kanske glömde nämna att vi inte behöver få dem via kosten, att det räcker bra med det vi får via glukoneogenesen i levern…