Hemgjord korv - nästa trend
Jag har i många år gjort egen korv då och då. Ibland kommer ju denna fråga upp här på sajten och i dagens dn.se står att läsa om en korvbloggare
Kanske kan en och annan här inne ha glädje av länken. Bara så att alla vet det går att beställa fjälser i de flesta välsorterade livsmedelsbutiker året om, men ska man göra kokkorv så kan man lika gärna slå in korven i vanlig plastfolie 
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Minns när jag var barn, då fick jag vara med varje jul och hjälpa till i köket med att göra..eh…korv av något slag. Med just fjälster, halkiga, vita och läbbiga- åtminstone för en sjuåring som just fått veta ursprunget till korvskinnen…
Artikeln var intressant! Undrar dock hur man som glad amatör ska lyckas lösa detta med att tillreda korvsmeten i så låg temperatur som -2 till +4 grader? *hm*
Man tar snö eller krossar isbitar och lägger i en stor skål eller exempelvis en långpanna. Sen tar man en mindre skål och ställer i smön /isen och blandar färssmeten i. Men jag har lyckats bra även när jag har blandat smeten i min assistent utan hjälp av extra kylning.
Magma jag kommer nog aldrig glömma den gången när en kompis till mig och min numera f d man var helt pionröda i ansiktet båda 2 när de trädde fjälstret på korvhornet
Tog ett bra tag innan jag fattade varför
- Det finns alltså fler konstiga associationer 
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man får inte roligare än man gör sig, heter det ju…