Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-billiga-ingredienser
Läst 6158 ggr
DesK
0

Hemgjord korv - nästa trend

Jag har i många år gjort egen korv då och då. Ibland kommer ju denna fråga upp här på sajten och i dagens dn.se står att läsa om en korvbloggare Glad Kanske kan en och annan här inne ha glädje av länken. Bara så att alla vet det går att beställa fjälser i de flesta välsorterade livsmedelsbutiker året om, men ska man göra kokkorv så kan man lika gärna slå in korven i vanlig plastfolie Glad

/Désirée

magma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Minns när jag var barn, då fick jag vara med varje jul och hjälpa till i köket med att göra..eh…korv av något slag. Med just fjälster, halkiga, vita och läbbiga- åtminstone för en sjuåring som just fått veta ursprunget till korvskinnen… Tungan ute 

Artikeln var intressant! Undrar dock hur man som glad amatör ska lyckas lösa detta med att tillreda korvsmeten i så låg temperatur som -2 till +4 grader? *hm*

DesK
0

Man tar snö eller krossar isbitar och lägger i en stor skål eller exempelvis en långpanna. Sen tar man en mindre skål och ställer i smön /isen och blandar färssmeten i. Men jag har lyckats bra även när jag har blandat smeten i min assistent utan hjälp av extra kylning.

Magma jag kommer nog aldrig glömma den gången när en kompis till mig och min numera f d man var helt pionröda i ansiktet båda 2 när de trädde fjälstret på korvhornet Flört Tog ett bra tag innan jag fattade varför Oskyldig - Det finns alltså fler konstiga associationer Flört

/Désirée

magma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man får inte roligare än man gör sig, heter det ju… Skrattande