Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 1299 ggr
Fantomkvinnan
0

LCHF, illamående vid graviditet

Jag har ätit LCHF ett tag och gått ner en del i vikt. Jag är mycket överviktig och vill gärna fortsätta gå ner.

Nu är det så att jag är gravid. Testade positivt idag, men har haft en hel del symptom sedan ett par veckor.

Jag mår illa i stort sett hela tiden, men inte så att jag kräks. Jag har fått rådet att äta lite och ofta och inte alls fet mat. Tvärt om mycket frukt och grönt och gärna en skorpa eller sockrat te innan jag kliver ur sängen. Illamåendet beror tydligen på lågt blodsocker.

Då undrar jag om LCHF kan ge mer illamående än vad man kanske bör ha eftersom att kosten håller blodsockret lågt och stabilt?

Jag vill helst inte ge upp den här kosten trots att jag är gravid då det garanterat skulle innebära en katastrofal viktuppgång.

Nyss åt jag 2 st små köttfärsbiffar, lite riven ost, en klick creme fraiche och gräddsås. Mår superilla efter maten.

Bentor
0

Supertunna skivor av färsk ingefära funkade för mig. Hade med mig färdigskivat i plastpåse i väskan, räcker att suga på som en tablett.

Illamåendet försvinner oftast efter 12 veckor, så måste du frångå dina vanliga matrutiner den tiden så är det ju inte hela världen.