Kesokrydda?
Jag är besatt av Keso och kan äta det till frukost, lunch och middag. Dock har jag en liten märklig "krydda" på min keso, nämligen randig kaviar. I know - gross, men det är jättegott :-)
Kaviar har lite för mycket kolisar så jag söker nu nya sätt att piffa upp keso.
Förslag?

Haha men usch! :D
Jag tycker att det är gott med hackad färsk ingefära och kanel på

Kanel……Mums!
Ååh, nu fick jag flashback, innan jag började äta lchf åt jag massor med keso, på knäckebröd med kalles randiga.. eller med banan och kanel!
Flachbacks här också, åt keso och banan på mackorna och tyckte det var supergott. Nu med LCHF så blandar jag keso med vispad grädde och kanel.
Beror på vad du ska ha den till och kanske när på dagen, men finhackad lök och riven vällagrad ost, typ Västerbotten, lite extra nymald svartpeppar.
En annan variant är keso + riven pepparrot att servera till något kött.
Salta lite lagom.
Har inte prövat själv, men kanske det skulle bli gott med lite finhackad ansjovis. Lite häftig smakbrytning åt kaviarhållet som nog kunde bli bra med kokta ägg.
Kul om ni delar med er flera goa varianter.
Det är jättegott med citronpeppar på keso..bara lite annars blir det för starkt.
ekologisk citronpeppar, så slippar man glutamat och annan skit! Santa Maria har i bruna påsar.

Jasså det fanns fler som åt med randig kaviar! Trodde att det bara var vår familj ;-)
Tänkt prova hackad gräslök idag!
min morsa har lärt mig en god kesoröra som jag kan bli sugen på ibland… keso med (vanlig) kalles kaviar och hackad gul lök, salt och peppar. brukade äta på macka eller som den är. nu skulle det väl bli endast som den är ;)
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se
När jag bodde i Lund råkade jag på en macka med keso med grovmalen svartpeppar och salladskrydda. Åts med paprikastrimlor och skinka. God kombo.
(Salladskrydda hittade jag knappt så jag körde helt enkelt med örtsalt.)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Grillkrydda till keso är absoluta favoriten=)
synd att alla (?) grillkryddor har så mycket skit i sig bara! Eller har du hittat någon som är ok?
#13 = Santa Maria har en ekologisk grillkrydda i beige papperspåse som är helt ren. Bara salt och kryddor.
Mumrikshumla= Jag åt keso blandat med Kalles randiga i åratal förut. Nu äter jag det bara undantagsvis när jag känner ett sug efter just det. Har även provat med den prickiga varianten och det är oxå gott. Jag tar bara ca 5-10 gram till min blandning så det är ju försumbara mängder det rör sig om.
Sen tycker jag att Santa Marias Örtagårdskrydda är jättegod till keso. Brukar dessutom göra blandningar med tex keso, lax (ungsstekt eller tex kallrökt), majjo och litet vitlöksfärskost plus örtagårdskrydda. Man kan byta ut laxen i ovanstående röra till tex tonfisk och lite curry, rostbiff med litet svartpappar, räkor med dill, kyckling med rödlök mm mm mm……Smarrens!!

#14 visst är det gott! :-) Jag kör också bara 5 gram så det känns ok. Just nu håller jag på och skär ned lite på fettet så jag kör örtsalt och salladslök och curry iblandningen till kött. Mycket gott!
imorse körde jag keso med en skvätt grädde och ganska mycket kanel. gott!
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se
Örtsalt är supergott till- Jag använder Herbamare eller en kryddigare variant Trocomar.